Gå til innhold

Hvordan velge deler til en ny pc?

Anbefalte innlegg

hei

jeg har tenkt å kjøpe en ny pc, og derfor trenger jeg litt hjelp.

jeg har aldri kjøpt deler før, og derfor vet jeg ikk hva jeg skal se etter

kan noen gi meg tips til hva jeg skal se etter når jeg skal velge: Prossesor, Minne, Hovedkort, Skjermkort og harddisk..

takk

Endret av mayoo89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke dere har skjønt hva jeg mener....jeg vil bare vite hva jeg skal gå etter når jeg velger deler...

men hvis dere aboslutt vil vite prisen...kan jeg si oppmot 50.000 kroner...men som dere sikkert skjønner er ikke dette realistisk..

jeg vil bare vite hva jeg skal gå etter når jeg skal velge nye deler..

Lenke til kommentar
som flere har sagt, så kan vi ikke si hvilke deler du må gå etter før du har sagt hva du skal bruke pc'en din til..(gaming,video redigering, ellar bare surfin)

5626485[/snapback]

skjønner det...men jeg liksom ikke ute etter HVILKE deler jeg skal gå etter...jeg er ute etter HVA jeg skal se på delene, når jeg velger

Lenke til kommentar

Det folk prøver å si her er at du bør oppgi hvilket bruksområde du tenker deg til PC'en. Hvis du kun skal skrive i Word o.l. klarer du deg fint med en Intel Celeron prosessor til 500 kroner, og en samlet pris på hele systemet på 2000 kroner.

Har du derimot tenkt deg å bruke PC'en til spilling så bør du heller se på ulike AMD prosessorer og kanskje en samlet pris på ca 10 000 kroner for hele systemet.

I tillegg så skjønner jeg ikke poenget med at du skal oppgi, som du selv kaller det, urealistiske summer for et samlet system :nei:

Som kremt skrev tidligere:

Les stickyene som er her inne, så slipper vi å hjelpe deg med obligatorisk kunnskap om PC

Er du litt behjelpelig med å gi oss litt informasjon om bruksområder etc. så kanskje vi kan være litt mer behjelpelig med å anbefale ulike komponenter, og hva du BØR SE ETTER PÅ DE ULIKE KOMPONENTENE som du er så opptatt av.

Edit: skrivefeil :p

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar

Har laget et oppsett til deg nå, men vet ikke om det er noe slik du kunne tenke deg

PC til 9000 kroner

Uansett så kan du jo vente og høre hva andre mener, og om noen andre har et bedre oppsett til den prisen :thumbup:

TIPS: Tror du burde endre topic hvis du ikke vil at tråden skal bli stengt :whistle:

EDIT: har ikke med skjerm i den handlevognen jeg lagde til deg, vet ikke hva slags krav du har til en skjerm....

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Har laget et oppsett til deg nå, men vet ikke om det er noe slik du kunne tenke deg

PC til 9000 kroner

Uansett så kan du jo vente og høre hva andre mener, og om noen andre har et bedre oppsett til den prisen  :thumbup:

TIPS: Tror du burde endre topic hvis du ikke vil at tråden skal bli stengt  :whistle:

EDIT: har ikke med skjerm i den handlevognen jeg lagde til deg, vet ikke hva slags krav du har til en skjerm....

5630956[/snapback]

den der er god til hans bruk

Lenke til kommentar

Ville sett litt på tidligere poster her ja. Det har blitt satt opp utallige maskiner i forskjellige prisklasser i det siste. Selv setter jeg opp slike maskiner ganske ofte for folk, i alle prisklasser.

Fra 5-9.000 kr får du en helt grei pc. Spørs alt etter hva du skal bruke den til og sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...