Gå til innhold

Ny strømforsyning til Compaq Presario

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en fin, ny Silverstone 400W ATX strømforsyning til Presario 5385EA'n min. Koblet opp alle ledninger og fryd og gammen, trodde jeg...

Ingenting skjedde.

Koblet opp gammel-forsyninga igjen, da lyste det i LED på hovedkortet. Tilbake til Silverstone, ikke lys i LED...

Bruker Compaq egne standarder på strømforsyningen? Det er samme type kontakt (24-pin) som ATX, men det er dødt som i graven...

Noen som har noen tips?

(Nytt hovedkort er jo et bra et :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se om fargene på ATX kablene er like, viss ikkje er det nok eit anna oppsett på Compaq

5625278[/snapback]

Fargene er ikke like. Det er ikke samme antall ledninger med lik farge på heller. Compaq bruker et helt annet sett med farger enn ATX. Noen som har en konverteringstabell? Så kan jeg rive frem loddebolten...

Lenke til kommentar

Compaq, IBM og Dell er vel de som bruker egne standarder på flere ting. IBM og Compaq bruker bla egne strl på PSU'ne sine, om de har forskjellige pinne konfigurasjon, det vet jeg ikke.

Men er kanskje smart å finne ut om Silverstonen er ødelagt FØR du begynner å fysisk forandrer på den og da ødlegger garantien.

Lenke til kommentar
Compaq, IBM og Dell er vel de som bruker egne standarder på flere ting. IBM og Compaq bruker bla egne strl på PSU'ne sine, om de har forskjellige pinne konfigurasjon, det vet jeg ikke.

Men er kanskje smart å finne ut om Silverstonen er ødelagt FØR du begynner å fysisk forandrer på den og da ødlegger garantien.

5631057[/snapback]

God idè! Skal få lånt et multimeter idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...