Pantheon Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Har akkurat satt sammen ny PC, denne gangen med skjermkort fra Nvidia i stedet for ATI. Kjører HDMI-kabel til prosjektor, med DVI-overgang mot skjermkortet. Problemet er at bildet jeg får på prosjektoren nå, er mye dårligere enn med mitt gamle ATI 9700Pro.. Jeg får svake, smale vertikale striper som man ser best på mørke bakgrunner. Dvs. jeg ser de ikke når jeg f.eks. har windows explorer på prosjektor, men når jeg f.eks. ser menyen til MCE. Er dette "vanlig" for Nvidia? Er ATI bedre når det gjelder 2D på prosjektor? Eller har jeg bare vært uheldig med mitt POV 7800GT kort? Førsteinntrykket med Nvidia kunne absolutt vært bedre ja... Endret 18. februar 2006 av Pantheon Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hørtes ikke bra ut. Du har selvsagt prøvd alt av drivere og innstillinger, sant? Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Japp.. Har nyinstallert windows, med alt av nyeste drivere.. Prøvd absolutt alt av innstillinger på skjermkortet... Det er ikke striper man ser veldig godt, men lett se for de som er litt interessert i audio/video. Dama mi ser stripene, men kun på "kommando" Hun greier altså å overse de.. Men tom. hun synes at bildet var bedre med ATI... Får vel prøve å låne meg et ATI kort, og sammenligne.. Men de nye ATI-kortene er vel mye varmere enn 7800GT, er de ikke?? Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Problemet er løst. Ser ut til at Nvidia ikke har like sterkt signal på DVI som ATI. Prøvde med kortere kabel, og da ble bildet brillefint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå