Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Dell-pc'er?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare Dell erfaring fra jobben, men for min del om jeg skulle kjøpe meg "ferdig" PC så ville det nok vært Dell eller Fujitsu Siemens tenker jeg.

Som nevnt av Landa. Billige maskiner som fungerer helt ok. Tror det er ASUS som produserer hovedkortene for Dell, i allefall endel av dem. Så sånn "kvalitets messig" og ytelses messig så er de helt kurrante, men å oppgradere er ikke alltid like lett. I PC'en på jobben så er det plass til 1 stk hard disk, 1 stk CD stasjon og 1 stykk floppy. Litt smått om man har lyst å sette inn flere hard disker for å oppgradere. Så tenk litt på fremtiden også før du kjøper, prøv å finn ett produkt som vil vare lenge + du kan utvide når/hvis man ønsker det.

Lenke til kommentar

Dell er helt greit dersom du skal ha en dum kasse som bare skal stå der i noen år. Men de er som sagt vanskelige å oppgradere, og grovt overpriset i forhold til PC-byggern på nettbutikker som Komplett og Netshop. Kjøp heller noe derfra.

Da får du helt standard PC, som lett lar seg oppgradere senere :thumbup:

Lenke til kommentar

Som flere her sier er Dell helt greit. Holdt selv på med en Dell for et par uker siden. Helt grei pc, men å oppgradere skaper hodebry. Dette fordi at Dell (Og de andre store selskapene) Har sine egne løsninger på ting. Dell f. eks har egne løsninger for festing av disker.

Fujistsu Siemens har etter min mening (og erfaring) Veldig ustabile maskiner. Sitter selv med en 3 år gammel Fujistsu Siemens, som er ustabil som fy. Har hørt flere som har hatt problemer med FS. HP maskiner er helt greie kasser. Har en HP laptop nå, og den fungerer greit. Eneste at disken bråker litt.

Jeg ville kjøpt en Netshop pc jeg. Disse er bedre, også har de gode oppgraderingsmuligheter. Eller du kan bygge deg en pc selv. Sette opp et oppsett på f. eks Komplett, PSDATA eller Netshop, og bestille delene. Hvis du er usikker på om du faktisk får til å bygge den kan du sende Komplett eller den butikken du bestiller delene på og spørre om de kan bygge den for deg. Koster vel noen 100 lapper mer, men greit å få det gjort sikkelig. Dessutten er ikke Dell/HP/FS. noe særlig på Support.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Vi har bare dell på jobb. De er greie og kraftige men dårlig med skjermkort. Men ellers er de greie å ha med å gjøre... du må velge en med noe skjermkort.

Men selvbygd er beste

P.S ved å åpne kabinette til dell mister du garantien.... (det er synd men det er slik hos mange leverandører)

Lenke til kommentar
P.S ved å åpne kabinette til dell mister du garantien.... (det er synd men det er slik hos mange leverandører)

5625491[/snapback]

Hvor har du det fra? I jobbsammenheng åpner jeg stadig vekk maskiner i fb. med oppgradering og feilsøking og har aldri fått et eneste spørsmål om kabinettet har vært åpnet i fb. med reklamasjoner.

Lenke til kommentar

5625491[/snapback]

Hvor har du det fra? I jobbsammenheng åpner jeg stadig vekk maskiner i fb. med oppgradering og feilsøking og har aldri fått et eneste spørsmål om kabinettet har vært åpnet i fb. med reklamasjoner.

5625540[/snapback]

kommer an på avtalene man har med dell det....

Lenke til kommentar

Har fem bærbare og en stasjonær fra Dell. Helt greie pcer alle sammen. Har ikke hatt noen problemer med noen av dem, utenom at strømforsyninga til den stasjonære røyk, og den jeg byttet den ut med passet ikke inn i sporet til den gamle.

Grunn modellene til Dell er ofte godt priset, mens når du legger til særlig minne, fyker prisen i været. Men min erfaring er at du sparer masse penger på å ringe Dell, isteden for å kjøpe over nett.

Overklokking er ikke mulig.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar
kommer an på avtalene man har med dell det....

5625650[/snapback]

Har ingen spes. avtale.

Uansett så gjelder forbrukerkjøpsloven hvis det er snakk om privatkjøp. Det er mulig de kan ha et slik vilkår for garantien, men det vil neppe være gyldig i forhold til reklamasjonsretten. Det ville jo bl.a. bety at man måtte bestille service fra Dell for å åpne PCen for å fjerne støv fra innsiden av kabinettet. Dessuten selger jo Dell også skjermkort og annet man nødvendigvis MÅ åpne PCen for å montere. Jeg finner helle ikke noe i Dells leveringsbetingelser som sier at det er "forbudt" å åpne kabinettet.

Sitat fra leveringsbetingelsene til Dell (for privatpersoner):

"8.5 Dells ansvar er betinget av riktig bruk av Produktet og dekker ikke deler av Produkter som har blitt endret eller reparert uten Dells foregående skriftlige samtykke. Dell har ikke ansvar dersom en skade er forårsaken av en ytre omstendighet som for eksempel en ulykke, uheld, fukt, elektrisk påvirkning eller andre forhold, eller som ellers fremgår av et med Produkt(ene) ervervet eller tilknyttet Servicetilbud. Uavhengig av det ovennevnte er følgende unntatt fra Service med mindre annet fremgår av Servicetilbudet: arbeid utenfor alminnelig arbeidstid, omplassering, forebyggende vedlikehold, forbruksvarer, IM, reparasjoner av Produkter som fungerer innen industristandarder, inkludert med ikke begrenset til skadede piksler på skjermer, overførsel av data eller Programvarer og virus. Deler som ikke er kritisk i forhold til funksjonaliteten til Produktet, inkludert til hengsler, dører, kosmetiske kjennetegn og rammer, vil ikke bli reparert."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...