invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 I morgen sitter jeg på flyet til USA og jeg lurte på om det er greit å kjøpe MP3-spiller der? Hvilke problemer kan jeg få når jeg er hjemme, uten om hvis MP3-spilleren klikker og jeg ikke kan bruke garantien til å reparere den? Og hvilke MP3-spillere vil dere anbefale? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det kan hende du må betale 25% i tollen, men jeg er rimelig sikker på at det ikke vil skje Jeg tror iPoden har 365 dagers internasjonal garanti. Men dette er iPod da. Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Se an laderen, om det er lader som går direkte fra strømnettet. De har 110V og vi har 220V (ca). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Antar dei fleste mp3-spelarar har samme ladespenning i inn-og utland, og at ladartransformatoren er kompatibel med 110 og 230V. Som nevnt har Apple ein grei måte å ta seg av garanti, serienummer er det som betyr noko. USA har ikkje samme type stikkontakt\støpsel som Europa, men eit adapter skulle fikse den biffen. Korleis andre produsentar tar seg av garantispørsmål veit eg ikkje, men det bør være innanfor rimelighetens grenser. Toll skal ikkje være noko problem, ingen kan bevise at du kjøpte den i USA og ikkje hadde den med deg frå Norge eller fekk den som gåve. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Men du kan heller ikke bevise at du ikke har kjøpt den der. Blir ikke det ord mot ord? Hvem kommer seirende ut av sånt? Lenke til kommentar
annie2 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Bør nok ikke ha noen lader med amerikansk plugg, og det bør nok være musikk på spilleren... Og om de finner kvittering og bruksanvisning kan du få et lite problem... Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Naar du flyr har du faktisk lov aa ta med deg ting tilbake, saa toll er null problem. Det eneste som kan bli et problem er om du har koffereten full med uaapnede ipoder... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Er som regel dårligere garantibetingelser i USA. Da jeg kjøpte mitt mp3 spiller så fikk jegmed amerikansk strømkontakt, og det er vanskelig å oppdrive noe som støtter 220volt. Heldigvis(eneste måten jeg brukte selv i usa) kan man lade fra usb-porten på spilleren. Dropp tollen, ingen som sjekker deg om spilleren er kjøpt i fra usa eller norge om du har den på deg og den pakket opp og ser brukt ut. Muligens om den ligger i pakningen. Har tatt med datamaskiner osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå