Gå til innhold

Screen i Webmin

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal prøve å forklare dette så godt jeg kan. Saken er den at jeg har satt opp en spillserver (Counter-Strike). Jeg kan starte med å fortelle at det finnes en komando som gjør at dersom spillserveren krasjer vil den automatisk starte opp igjen (dette har ikke noe med Linux å gjøre, men det er en kommando som er lagt inn i programmet HLDS som du trenger for å sette opp en Counter-Strike server).

Når jeg starter spillserveren i Webmin, starter jeg den opp på vanlig måte, alt fungerer som det skal helt til jeg bytter til en bane som jeg vet ikke fungerer som igjen fører til at spillserveren krasjer. Dersom jeg kobler meg til serveren via SSH og starter den på akkurat samme måte bare jeg kjører prosessen i screen, kan jeg krasje spillserveren på nytt og den starter opp igjen 10 sekunder etter den krasjet. Håper dere forsto forklaringen min litt iallfall. :)

Grunnen til at jeg bruker Webmin til dette er fordi "Custom Commands" funkjsonen i Webmin gjør alt mye lettere når jeg skal starte en prosess, spesielt flere prosesser. ;)

Spørsmålet mitt blir da: Kan man kjøre en form for en screen kommando i Webmin? :hmm:

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg bruker Webmin til dette er fordi "Custom Commands" funkjsonen i Webmin gjør alt mye lettere når jeg skal starte en prosess, spesielt flere prosesser.  ;)

5624931[/snapback]

Viss det er dei samme prosessane du startarrter kvar gong, så kan du vell ta å lage eit lite script som starter dei for deg, med dei riktige flagga/argumenta? Viss du trenger variabler, slik som brett den skall starte, så er ikkje det noko problem å få till via scriptet heller. Det er berre å legge inn eit argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...