Gå til innhold

Fornøyd med service på Elkjøp


Anbefalte innlegg

Nå uttaler jeg meg ikke om kjeden generellt, for det er naturligvis individuelle forskjeller på butikker i en så stor kjede. Selv har jeg liten erfaring med de store filialene, men både jeg og min familie har handlet på Karmøy Elkjøp på Åkrehamn.

Var innom for to uker siden, for å kjøpe Sony Ericsson K600i, som var på kontantkort-tilbud til 998. Da jeg kom dit, var den siste solgt for kort tid siden. Den ble gitt til en person som leverte inn sin tlf, som var defekt.

I steden for å forsøke å selge meg en annen tlf, sa de at jeg kunne få den de ventet i retur fra SE til samme pris. Det gikk nesten to uker, men i forgårs ringte butikken meg. De kunne fortelle at nå kunne jeg komme og hente tlf. Glad la jeg ut en høvding for denne tlf, og kan derfor rapportere om seriøs kundebehandling og null kjøpepress i den filialen.

Moralen er: Ikke skjær alle Elkjøp-butikker over samme kam. Alt avhenger av hvem som eier butikken, ikke kjedens såkallte "filosofi". En liten familieeid filial, er en like seriøs butikk som andre "spesialiserte" butikker. Desverre måtte man regnet med bestillingstid hvis man ønsker å kjøpe dSLR i den filialen, men det er det verdt for å oppnå den gode servicen de gir. Bravo, Elkjøp på Karmøy :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk du en reparert telefon til full pris?

 

Kan uansett ikke se at dette var noe tegn på noe god service. De reklamerer for varer de har få av, og de gjorde det eneste riktige - å skaffe deg det produktet du var kommet for å kjøpe.

 

Personlig syns jeg Elkjøp er en bedriten på en rekke punkter. Det er umulig å få tak i noen som tar ansvar når en har problemer med produkter, reparasjoner tar ukevis lenger enn hva de lover, og de som jobber der har elendig kunnskap om forbrukerkjøpsloven og kundeservice.

Ett fellesnummer for all kundeservice, og de nekter å gi telefonnummer til butikkene direkte.

Lenke til kommentar
Fikk du en reparert telefon til full pris?

5625881[/snapback]

Nei, den var helt ny. Jeg har også misstanke om at den er uten operatørlås, men det har jeg ikke testet.

Uansett om den var refurnished/reparert, så ville tilbudet være godt. Disse telefonene røyk ut fort med kontantkort, og det er ikke uten grunn. Nå har jeg daglige gratis videosamtaler med min bror (tilbud ut april, tror jeg), og det er artig. Kamera virker også ok, men jeg har enda ikke lastet noe over på pc'en.

 

Edit: Denne butikken er forresten oppført i Gule Sider og annonser med vanlig nummer, og de gav jo den andre kvinnen ny telefon uten diskusjon. God service, hold munn.

Som nevnt kan situasjonen være annerledes i andre butikker i kjeden, men det nevnte jeg jo tidligere. Noen leser bibelen som Fanden....

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Fikk du en reparert telefon til full pris?

5625881[/snapback]

Nei, den var helt ny. Jeg har også misstanke om at den er uten operatørlås, men det har jeg ikke testet.

Uansett om den var refurnished/reparert, så ville tilbudet være godt. Disse telefonene røyk ut fort med kontantkort, og det er ikke uten grunn. Nå har jeg daglige gratis videosamtaler med min bror (tilbud ut april, tror jeg), og det er artig. Kamera virker også ok, men jeg har enda ikke lastet noe over på pc'en.

 

Edit: Denne butikken er forresten oppført i Gule Sider og annonser med vanlig nummer, og de gav jo den andre kvinnen ny telefon uten diskusjon. God service, hold munn.

Som nevnt kan situasjonen være annerledes i andre butikker i kjeden, men det nevnte jeg jo tidligere. Noen leser bibelen som Fanden....

5625974[/snapback]

 

Sony Ericsson har syv dagers DOA tid. Det betyr at telefonen blir byttet med ny om ikke fukt og støtskade blir påvist. Du fikk da antageligvis ny telefon av Sony Ericsson.

Lenke til kommentar

Det er klart det er forskjeller på butikker, enten innenfor en kjede eller av enkeltstående. En av grunnene til at El-kjøp og andre store kjeder får så mye kritikk, er at det er mange som handler der. Og da vil jo antall misfornøyde kunder også bli større enn mindre kjeder/enkeltstående butikker, selv om andelen ikke øker i forhold til disse.

 

Så hør på det PMnormal har å si... ikke skjær alle over en kam. Du merker fort om en butikk er interessert i å gi deg service når du kommer med alle dine spørsmål i forbindelse med innkjøp av noe nytt. Får du dårlig kundebehandling/lite engasjert kundebehandler i forbindelse med et kjøp, gå et annet sted og kjøp det der, gjerne innenfor samme kjede. Har selv gjort det flere ganger.

 

Har handlet på El-kjøp flere ganger selv... stort sett ikke fornøyd, mens jeg i andre utskjelte butikker som f.eks Komplett har fått eksepsjonelt god og rask service. Komplett er også en butikk som må tåle mye kritikk, nettopp fordi det er så mange som benytter seg av de.

Lenke til kommentar

Jeg har vært for siste gang i en elkjøp butikk, uansett om folk mener det finnes gode varianter av de.

Det finnes så mange andre gode gode butikker rundt om, og tar du deg tid til å diskutere pris, så får du en god pris.

Jeg skal ta et eksempel:

Jeg var innom flere sportsbutikker for å handle noe utstyr. Deriblant en som har prisgaranti ala elkjøp. Der fikk jeg klar beskjed om at de var BILLIGST! og hadde ingenting å gå på på prisene. Etter et par besøk i andre butikker, med gode tilbud i alle faktisk, kom jeg til en meget hyggelig og kompetent kar i en G-sport butikk. Joda, 15% kunne de gi. Dermed ble handelen avgjort, og mye billigere enn den "billigste".

 

Om noen måtte lure: jeg misliker elkjøp sterkt, og benytter enhver anledning til å fortelle om det.

Men også forsøke å få folk til å åpne øynene og se muligheter andre steder.

Lenke til kommentar

Mulighetene finnes over alt, og jeg velger uavhengig av kjedetilhørighet og merkelojalitet. De beste butikken er små og spesialiserte, og det er der jeg handler nesten alt jeg kjøper, fra hi fi til fotoutstyr. Det er bare ingen vits i å skjære alle over samme kam, for de fleste kjeder bygger på franschise-prinsippet, og har lokale eiere. Derfor er sevicen totalt forskjellig fra en stor salgsmaskin til en familiebedrift a-la den Elkjøp-butikken jeg har handlet i.

Lenke til kommentar

Elkjøps prisgaranti går forøvrig ut på at de matcher priser dersom du finner varen billigere et annet sted, og tilogmed inntil 30 dager etter kjøp. Ingen som påstår at elkjøp er billigst på alt alltid.

 

Hva en sportsbutikk gjør har vel lite å si for hva elkjøp gjør? :)

 

Ellers er det som afseth sier - jo større en kjede er, jo mer misfornøyde kunder vil butikken ha, da de har langt flere kunder enn en mindre kjede også.

 

Ellers så gjør jo Cirrus nettopp det denne tråden sier blir feil, skjære alle over en kam fordi han har opplevd kjipe ting med noen butikker. Og det må han selvfølgelig få lov til om han har lyst til det.

Lenke til kommentar

 

Hva en sportsbutikk gjør har vel lite å si for hva elkjøp gjør? :)

 

5628713[/snapback]

 

Dette for å illustrere hvordsn den type kjeder opererer, og likheten er veldig stor uansett bransje.

 

Selv om tråden sier at man ikke skal skjære alle over en kam er det vel ikke en etablert sannhet likevel, eller? Jeg har vært i mange filialer, og kun et sted har jeg fått den service som man burde få overalt, og det er fordi det var noen gode kompiser av meg som jobbet der. Jeg fikk også gjennom de et godt innblikk i hvordan det drives.

 

Men hyggelig at andre har fått god service og en hyggelig handel.

Lenke til kommentar
De som hevder at man kan skjære alle over en kam, og hevder at det ikke er en etablert sannhet at man ikke skal gjøre det, er de samme menneskene som stemte på NSDAP. Å skjære alle over samme kam er en reint fascistoid tankegang, som også deles av fundamentalistiske kommunister.

5629713[/snapback]

Man kan skjære alle over en kam om det er kjedens policy å gi elendig kundebehandling. Jeg tviler imidlertid meget sterkt på noen har det.

 

Alt avhenger stort sett av den enkelte kundebehandler, og dagsformen til han/henne. En annen viktig faktor, er hvordan du oppfører deg da tar kontakt med denne personen. Starter du med et smil, får du stort sett bedre kundebehandling enn om du starter med å se sur og kranglete ut. Selv om du mener du har noe å klage på, så ta det på en høflig og ordentlig måte, ikke start med å kjefte... det kommer du ingen veier med.

 

Har drevet med kundebehandling noen år nå, og det jeg merker meg, et at jeg får lyst til å gi kunder med en høflig innstilling til klagesaker bedre service enn de har krav på, om mulig. De som er sure og gretne (heldigvis ikke så mange), de får det de har krav på i følge kjøpsloven... punktum.

Lenke til kommentar

Sant, man skal selvsagt ikke feie alle over samme kam, men de store kjedene har en tendens til å ha visse policyer, og opplæringsrutiner, samt at det er umulig å få tak i folk som har kompetanse til å ta stilling til noe som helst. I en liten butikk er det nok lettere å få rett person i tale.

 

Når ønsket om å yte service er lavt, og kunnskapsnivået om rettsregler er enda lavere blir det fort galt, og min erfaring med de større elkjedene er at de ikke spiller ball før de har fått invitasjon til å møtes i forbrukertvistutvalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...