Saftis Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Heisann Har systemet som beskrevet i profilen min. Tenkte å oppgradere HK/CPU/Grafikkort. Er vel ganske sikker på at jeg vil ha 3700+ San Diego cpu. Er også ganske sikker på at jeg vil ha 7800GT, men usikker på om det er noen særlig forskjell på modellene/merkene. Gjerne ett som er litt mer stillegående enn de andre. Hva hovedkort angår, har jeg ikke peiling på hva som er bra og dårlig lenger, det eneste jeg veit er at jeg vil ha ett med grei ytelse, skal ikke overklokke noe særlig, trenger ikke noe fancy surround eller firewire. Eneste krav er at det tar skjermkortet + cpu'en, samt at det støtter IDE-disker, eller evt. kan kjøre det via adapter elns. Er også en fordel om det har passiv chipset kjøler/kjøler som ikke bråker. Hadde helst håpet å kjøpe i fysisk butikk i Trondheim, dvs. digitalimpuls eller datakjeden trondheim. http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=4&sm=cu_s9 http://www.digitalimpuls.no/ Noen innspill/anbefalinger ? Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 AMD 64 3700+ Sandy Asus A8N-Sli Premium XFX 7800GT NV Silencer 5 rev 3 til skjermkortet. Så på datakjeden at prisen på alle delene var kraftig overpriset, så bestill heller fra en annen leverandør. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Så på datakjeden at prisen på alle delene var kraftig overpriset, så bestill heller fra en annen leverandør. Det er sånn det ofte blir da man skal ha en butikk med ansatte osv.. Det er dyrere i drift enn en nettbutikk.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) du sier ikke hvor mye penger du har lys og bruke? altså kun hk og skjermkort... de billigste 7800 gt kort. ligger rundt 2600,- et helt ok hovedkort fra asus Endret 18. februar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 du sier ikke hvor mye penger du har lys og bruke? 5626222[/snapback] Så lite som mulig for så mye som mulig, men det kan da ikke bli så store forskjellene siden jeg har spesifisert det meste. Regner med ca. 5000-5700 med vifte (zalman greia). Spørsmålet mitt er vel egentlig bare hvorvidt det er noe NF4 hk som utmerker seg dårlig/bra til vanlig bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå