Anders Jensen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Intel regner med å ha et ytelsesforsprang på ca 20% i løpet av andre halvdel av 2006. Intel strikes back with next-generation chips The combination of all those architectural changes will allow Intel to outperform AMD's planned offerings for the second half of 2006 without having to resort to adopting AMD's integrated memory controller design, Eden said. "It will take at least a year and a half to two years to close such a gap." Intel forventer å kunne levere dual cores på 3.33GHz innenfor en ramme på ca 95watt mens AMD antagelig ender opp på 2.8GHz eller i bestefall 3GHz innenfor samme effektforbruk. Det er også forventet av Intels nye arkitektur vil kunne levere minst like god ytelse som K8 ved samme klokkefrekvens. En liten detalj som mange kanskje ikke var klar over er også linket i forrige artikkel: Intel mulls chips for developing world Predicting technological trends in advance can also be difficult. In the late 1990s, Intel was developing an inexpensive processor code-named Timna. Timna contained a memory controller that allowed it to be used effectively only with memory based on designs from Rambus. When Rambus memory proved to be expensive and unpopular, Timna was killed. "We placed a bet on the wrong memory," Otellini said. Arbeidet med Timna var likevel ikke helt for gjeves. Designet ble grunnlaget for dagens Pentium M prosessorer, men altså uten den integrerte minnekontrolleren. Endret 18. februar 2006 av Anders Jensen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Får håpe de leverer noe brukbart nå da, de har jo ikke overbevist i det siste. Men så lenge Intel leverer bedre ytelse til samme pris som AMD, har jeg ikke noe imot å kjøpe Intel neste gang. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Håper de får det til. Det er jo denne konkurransen som gjør at vi får bedre og bedre maskiner i så høy hastighet Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Gleder meg til å lese reviews av Conroe vs AM2 baserte fra AMD til sommeren Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Gleder meg til å lese reviews av Conroe vs AM2 baserte fra AMD til sommeren 5629062[/snapback] Jeg og. Håper at Conroe klokker bra. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Lurer på om dette kanskje fører til billigere cpu'er fra AMD? Nå må de konkurrere på pris igjen i stedet for ytelse som de har kunnet gjøre de den siste tiden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå