QuentinTarantino Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei Jeg har aldri hatt noen problemer med dette før i forgårs. Jeg lastet da ned en LOST-episode og internetten falt ut under aktiviteten. Jeg trodde at dette bare var et engangstilfelle men nå skjer dette hver eneste gang! Torrenter, limewire, alt! Noen som vet hva som er galt, evt hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Tror ikke du får stor hjelp, eller rekker å få hjelp da det er snakk om nedlasting som er ulovlig Lenke til kommentar
QuentinTarantino Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Nedlasting er da ikke ulovlig, men deling av filer er det ja Jaja, får prøve et annet sted da Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 det han spør om har ikke noe å gjøre med regel 8. Han lurer på hvorfor internetten hans stopper opp under nedlastning. Han sier ALT! Som betyr tydligvis IE nedlastninger også. Så less gjennom før du begynner å anklage folk. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 nja, ok da.. det kan diskuteres.. men fort gjort at denne tråden blir stengt, da han sier åpenlyst at han lastet ned lost osv.. For å ikke risikere det burde han heller si at han lastet ned med *navn på programmet* han brukte.. Det holder vel.. Hadde selv problemer når jeg lastet ned torrents før.. Men ordnet seg etter hvert..Jeg byttet program, og det hjalp.. Lenke til kommentar
QuentinTarantino Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Dette gjelder alt ja, nedlastinger fra nettleser også =/ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 hmm..Får du opp noe slags feilmelding o.l ? Lenke til kommentar
QuentinTarantino Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Nei, jeg gjør ikke det. Nedlastingsspeeden faller ned til 0 kb/s og deretter faller hele nettet ut. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Flyttes til nettverk, så trådstarter har større sjanse til å få en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Åpne porter? Tror det.. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hva med litt informsjon om hardware'n din og software-oppsettet ditt? Hva slags internett-tilkobling har du, xDSL? Eller kabel eller? Har du flere pc'er koblet til i nettverk, bruker du router på tilkoblingen din etc. etc? Gi oss litt informasjon, så kan vi nok hjelpe deg med problemet ditt. Ellers, er det nok ganske dødfødt... Lenke til kommentar
QuentinTarantino Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 xDSL, bruker ikke router på tilkoblingen min og har kun én pc på dette nettverket Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Har du mulighet til å teste med en annen PC? Det ville i såfall utelukket eller fastsatt om PC'en er problemet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Prøv å gå inn på innstillingene på nettverkskortet og sett opp bufferne. Funka på mitt on-board Marvell gigabit-kort. Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 har omtrent det samme problemet kan du forklare litt meir klilleng? korleis? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) har omtrent det samme problemetkan du forklare litt meir klilleng? korleis? 5639073[/snapback] Start - Settings - Network Connection - Local Area Connection - Properties - Configure - Advanced Mine innstillinger: Hardware checksumming - On Interrupt moderation - Off Max IRQ pr sec - 5000 Max Frame size - 1514 Number of Recieve Buffers - 100 Number of Transmit Buffers - 100 Wake up capabilities - None Vet ikke helt hva de gjør, men jeg prøvde litt forskjellig, og dette viste seg å funke fint. I tillegg byttet jeg ut BitComet med uTorrent, og satte max connections til 400 (35 pr torrent), (Options - Preferences - Torrent Options). Edit: Før så stoppet hele nettet når jeg startet BitComet. Dette problemet er nå helt borte. Endret 20. februar 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Skibbe10 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) takk skal du ha.. skal prøve no edit: no gjennstår da berre å vente og sjå Endret 20. februar 2006 av Skibbe10 Lenke til kommentar
Einar n Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hadde samme problem med mitt billion modem (sukk) Eneste som hjelper for meg når jeg bruker torrent til å laste ned, er å sette max connection i torrentprogrammet til ca 200. Nå klikker det aldri lengre. Einar Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg tror også det har noe med torrentene å gjøre. Torrent-nedlastning kan putte et helsikes stress på router (merker det spesielt på routeren min, hvor loaden stiger med engang jeg kjører på med en torrent). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå