loffemann Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei! Jeg skal koble sammen to PC'er. Min er med nettverk, nærmere bestemt trådløst. Den andre PC'en har trådløst nettverkskort i seg, men jeg vil ha den PC'en på nett via min(ledning). Jeg antar en vanlig nettverks kabel er i bildet, men er det noe mer jeg må gjøre for at det skal virke? Loffemann Lenke til kommentar
loffemann Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Hvorfor svarer ingen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Grunnen til at folk ikke poster er: 1. det er tidlig på en lørdag... 2. gidder ikke fordi du bumper den så fort. Sees på som særs uforskammelig og er imot retningslinjene.. ontopic: kjøp en krysset kabel Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 http://www.hardware.no/guider/nettverk/44.html Lenke til kommentar
loffemann Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 en krysset kabel.... vil det si en vanlig nettverkskabel? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 nei. en krysset kabel er ikke en VANLIG nettverkskabel. du kan få kjøpt den på clas-ohlson f.eks. Lenke til kommentar
Vetahutt.2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Begge pc-ene må ha nettverkskort. En såkalt krysset nettverkskabel kobler disse to kortene sammen. Det er, kan man si, en uvanlig nettverkskabel. Slike kabler er gjerne merket, min har røde kontakter. Trådløst? Da må jo begge ha trådløskort... Kikk litt her og sett igang. spør mer når du har testa litt! http://www.hardware.no/guider/nettverk/index6.html Endret 18. februar 2006 av Vetahutt.2 Lenke til kommentar
loffemann Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 altså, kabelen min er gul, men tror ikke det er en krysset kabel. går det ikke an uten en kryssetkabel? mener å ha gjort det før.. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Skal du bruke "vanlig" nettverkskabel for å koble sammen to maskiner, må du i tillegg bruke en HUB eller SWITCH......hvis ikke må den være krysset..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå