Gå til innhold

recovery uten cdrom?

Anbefalte innlegg

heisan har en ibm thinkpad som har ødelagt hd.har satt inn ny hd men for ikke startet opp recoverysettet pga av en cdrom som ikke fungere.har en ekstern cdbrenner som hele tiden har vært brukt på denne pc men ser ikke ut til at biosen finner/vil starte den. pcn er en ibm thinkpad r31 2565 26g noen som vet/kan hjelpe? vil det i det heletatt gå an? på forhand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisan har en ibm thinkpad som har ødelagt hd.har satt inn ny hd men for ikke startet opp recoverysettet pga av en cdrom som ikke fungere.har en ekstern cdbrenner som hele tiden har vært brukt på denne pc men ser ikke ut til at biosen finner/vil starte den. pcn er en ibm thinkpad r31 2565 26g noen som vet/kan hjelpe? vil det i det heletatt gå an? på forhand  takk

5624442[/snapback]

Jeg har et liknende problem med min datamaskin. Det har seg slik at den cd spilleren jeg hadde tok kvelden. Jeg kjøpte meg en bæbar dvd spiller for å se om dette kunne gjøre susen. Jeg skulle legge inn Win XP på nytt og trengte derfor cd rom. Men til min store skuffelse fikk jeg den ikke til å boote på dvd brenneren. :innocent:

Så hvis det er en smarting som har peiling på hvordan jeg kan få den opp å gå: Gi meg beskjed. :w00t:

Pcen er en Packard Bell AMD XP 2500+

Mvh

Maarten

Lenke til kommentar
Noen takler jo å boote fra usb. Prøvd det?

5624825[/snapback]

Har prøvd alle alternativer i BIOS. Men får ikke kassa til å fungere.. Eneste utvei er vel å skaffe seg en ny CD rom eller eventuelt låne en.

Noen som har noen andre ideer? Jeg har ikke floppy.. Så det er ikke en mulighet.

Mvh

Maarten

Lenke til kommentar

jupp enig med maarten har prøvd de alternativ som foreslåes her bortsett fra floppy da,som er noe jeg ikke har.og ingenting har funket.. men når den eksterne cdromen er tilkoblet så virker det som om den starter.men uten at det gjør noe foskjell. løsningen blir vel og dumpe hele greia.har dårlig erfaring med og bruke for mye penger på gammel pc.det ene drar med seg det andre og når du da summerer det du har brukt så er den pinadø halve prisen til en ny og fortsatt har men den gamle,som det ikke er sikkert virke uansett.nei hvist ingen har en løsning uten at det koster mere penger så tror jeg det blir dynga:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...