Gå til innhold

Jeg vil ha hund!

Anbefalte innlegg

Er ute etter en hvalp/ung hund som skal gis bort eventuelt selges (ikke dyrt)?

Helst på vestlandet men andre steder går også.

Er mest ute etter en litt "røff" hund da jeg er mann (pudler er for kvinner), kan godt være krysning.

Har god erfaring med hunder fra før, også hunder folk tror er "vanskelige"..

Jeg har allerede sjekket omplasseringer som har nettsider og der er det enten ingenting for meg eller en syk pris de skal ha, noe som burde være ulovlig når det gjelder omplassering spør du meg.

Er takknemlig for all info folk kan gi meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo sjekke på finn.no. Er noen som gir bort hundene sine der, pga. ny familiesituasjon osv.

5624673[/snapback]

Sjekker ofte der, enten er det feil sort hund eller for gamle :(

Alle sånne tips er litt bortkastet da jeg allerede har lett på nettet som sagt..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Så en annonse der var en som ga bort en hund (5år gammel)

Han budde på Byrkjelo-Gloppen Kommune-Sogn og Fjordane Fylke

Dette ble jo veldig lokalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Noe annet du kan tenke på er jo at de fleste hunder lever såpass lenge (og du bruker såpass mye tid i lag med dem) at de faktisk er verdt de pengene du gir for dem...

Lenke til kommentar

Har du sjekket med FOD gården? Er en i oslo, og (kanskje) en i bergen/trondheim. ikke helt sikker med den siste. De har mange hunder inne. Mest store hannhunder. er minst populære, og kan være litt krevende (men det gjorde vel ikke noe) Det står ingen bilder eller infor om hvilke hunder de har inne. Du må ringe dem.

www.fod.no

ps. jeg vil også ha en liten hund (bulldog helst) men har ingen penger. voffvoff

Endret av mushi
Lenke til kommentar

ååå... Når jeg leste denne tråden begynte jeg plutselig å savne gamle hunden min.

Jeg fikk en dobberman på omplassering for noen år siden. Fikk beskjed om at han var mannevond som et langt år. Men stakkarn var jo bare blitt misshandla. Tok et halvt år før jeg kunne sitte med beina på gulvet og ikke i sofaen... Men bikkja blei snill den. Tålte bare ikke menn i uniform eller andre hannhunder. Etter en god del "etterforskning" fra min side så viste det seg at han visstnok hadde blitt brukt i hundekamper men ikke var tøff nok. Han hadde mange arr og tilogmed merker etter noe som så ut som .22 kaliber skudd. Tok meg lang tid å få ham trygg på at jeg ikke var like slem som de forrige eierene. Ble en skikkelig familiehund tilslutt :D

Desverre så måtte jeg avlive ham da han var bare 7 år. :(

Var noe greier med ryggen. Han fikk så vondt stakkar at jeg greide ikke se på det. Og operasjon ble for dyrt. 10 000 og da hadde han bare 30% sjanse for å bli frisk. Husker ikke hva dyrlegen kalte det men det var typisk for gamle kamphunder visstnok. Hadde han i fem år da. Hadde jeg visst hva han hadde blitt brukt som så hadde jeg nok vært litt skeptisk til å ta i mot den hunden i utgangspunktet (spesielt siden jeg hadde en liten unge), men fant det ikke ut før jeg hadde hatt ham i to år... Poenget mitt er i allefall at alle hunder fortjener en ny sjanse. Også de "vanskelige". Håper du finner en du trives med :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Håper dere som skal skaffe dere hunder er klar over at det er veldig mye arbeid med hund! Det blir som å ha en liten unge. Så tenk godt over saken før dere skaffe dere hund. Dette er ikke ment som kritikk, bare en litt hjelp på veien :)

Lykke til med hundekjøpet. :)

Edit: Ser nå at trådstarter har god erfaring med hund, men sletter ikke det jeg skrev, siden det sikkert er andre som leser tråden og kanskje blir inspirert til å skaffe seg hund :)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...