Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Jeg fikk i dag en heller rar mail fra "msn.com". Mailen skulle inneholde kryptert informasjon osv. Men da jeg (forsiktig) åpnet den fant jeg ut at filen inni kobler til noe helt annet enn msn.com, og domenet som det kobles til er beskyttet mot whois. Noen som har fått noe lignende, eller noen som vet hva dette er? (Beklager om denne er postet på feil sted, er usikker på hvor den hører til) EDIT: Den adressen som det kobles til inneholder bare en "big.txt" som inneholder mange mellomrom. Rart. Endret 18. februar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Noe spam styr da sikkert Jeg får ofte sære eposter og jeg gidder aldri å tenke over hva det er eller noe, bare slett dem Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Noe spam styr da sikkert Jeg får ofte sære eposter og jeg gidder aldri å tenke over hva det er eller noe, bare slett dem 5624279[/snapback] Det rare er bare at den kom på min veldig ubrukte mail fra ISPen (har to stk der, denne bruker jeg aldri på ting jeg melder meg på). Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Sikker på at det ikke er noen du kjenner som kødder med deg da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Sikker på at det ikke er noen du kjenner som kødder med deg da? 5624298[/snapback] Jupp, og vennene mine er ikke SÅ smarte nå det kommer til data Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 er jo med en zip fil der... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 ser jo at programmet prøver å koble seg til en adresse, og den er neppe microsoft sin, dette er spam. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 er jo med en zip fil der... 5624488[/snapback] Jepp, var inni der denne superhemmelige html-fila på bilde to var. ser jo at programmet prøver å koble seg til en adresse, og den er neppe microsoft sin, dette er spam. 5624894[/snapback] Vet, lurer bare på hvem som gidder å drive med slikt jeg Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er helt vanlig spam. Har en hotmail konto jeg nesten aldri bruker, og der kommer det forskjellig sånt dritt hele tiden.. Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg fikk noe av det samma i dag fra yahoo Det må være noe kødd. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Ser ut som virus. Hva inneholder zip-fila? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Ser du har en relativt avansert mappestruktur i Outlook, noe som tyder på at du har en del mail - men spam/virus er altså nytt for deg? Klarer du å finne en grunn til at MSN skulle sende deg et vedlegg? Ikke det nei? ---> VIRUS. Skjønner egentlig ikke at det skal være så vanskelig: - Vet du ikke hva vedlegget er, eller hvorfor du har fått det, er det virus. - Er vedlegget i tillegg zippet og tar mindre enn 50KB er det jo ikke tvil. Grunnen til at viruset er passordbeskyttet er at de fleste anti-virus programmer ikke klarer å skanne vedlegget da. (er det ikke et virus i vedlegget, er det selvfølgelig noe annet lugubert opplegg, som du overhode ikke bør trykke på, siden du da normalt bekreftefter at e-posten din er i bruk gir beskjed om at du vil ha mer drit) Endret 18. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Erren Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Vel, skulle vært en slags straff for de som setter grå hår i huet på folk med sånt.. Hva med å binde fast alle hårstråene deres i taket og kile dem? Så vidt jeg vet har jeg aldri fått noe sånt, men jeg sletter all søppelpost uten å lese.. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvem som helst kan jo få mailadresse @msn.com. Jeg har i hvertfall en kontakt på messenger som har det. En av de teiteste mailene jeg har fått lyder slik: Adela Williamson, Enclosed you will find your Account Details - http://in.geocities.com/carnivora80833 This is confidential data. If you are not Adela Williamson and have received this message in error, please do not access Adela Williamson's account. Jade Stein, Account Rep. sk303 Som mange andre her har nevnt, hvis jeg mottar en mail jeg ikke venter eller ser noen grunn til at jeg skal motta, så sletter jeg den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ser du har en relativt avansert mappestruktur i Outlook, noe som tyder på at du har en del mail - men spam/virus er altså nytt for deg? Klarer du å finne en grunn til at MSN skulle sende deg et vedlegg? Ikke det nei? ---> VIRUS. Skjønner egentlig ikke at det skal være så vanskelig: - Vet du ikke hva vedlegget er, eller hvorfor du har fått det, er det virus. - Er vedlegget i tillegg zippet og tar mindre enn 50KB er det jo ikke tvil. Grunnen til at viruset er passordbeskyttet er at de fleste anti-virus programmer ikke klarer å skanne vedlegget da. (er det ikke et virus i vedlegget, er det selvfølgelig noe annet lugubert opplegg, som du overhode ikke bør trykke på, siden du da normalt bekreftefter at e-posten din er i bruk gir beskjed om at du vil ha mer drit) 5627503[/snapback] Jeg har en veldig ryddig og detaljert mappestruktur i Outlook, har en del mail der. Spam er ikke noe nytt jeg, men som regel kommer aldri spamen så langt som til min inbox, hvertfall ikke på den mailen som nesten ingen vet om. Men, men, spam er spam Trenger egentlig ikke diskutere mer, jeg lurte bare på om det var andre som hadde fått lignende mailer (jeg ventet nemlig på en mail fra en fyr som skulle sende noen bilder). Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Det er spam. Mange brukere på jobben fikk den og ringte i et kjør. *slitsomt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå