Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag til ny Routher ?

Anbefalte innlegg

Har nå hatt to LinkSys WRT54G og blitt drittlei disse routrene. Bare problemer.

Den første gikk i stykker, powerlampen bare blinker. Fikk ny. Satte den nye WRT54G V5 i remote mode for at en kompis skulle se oppsettet og kommer nå ikke in i den lengre selv etter at jeg resatte den.

Har dere noen forslag til en routet som fungerer med Tele2 ADSL IP telefoni (Telio)

eventuelt tidsbegrensning av tilgang til netter (OBS IKKE D-LINK)

Ønsker kun seriøse svar !

Hilsen

Kåre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har erfaring med flere rutermerker og etter min mening er det ingen som slår WRT54GS/GL.

Har ingen erfaring med WRT54G v5 da denne ikke kjører på Linux, men alle forum der de diskuterer Linksys advarer mot denne.

Bruker selv en WRT54GS v1.1, denne er veldig stabil og klarer store mengder trafikk.

Lenke til kommentar

Mange takk for svar. De hele startet med at min ip telefon bare kunne ringes med ut og ikke inn. Etter hvert fikk jeg opp en pc to ganger i lista over pc som er kobblet opp. Fikk aldri opp min Sipura IP boks i denne listen heller. OK ADVARSEL STYR UNNA LINKSYS WRT54G V5

Men hva skal jeg kjøpe ??

Lenke til kommentar
Mange takk for svar. De hele startet med at min ip telefon bare kunne ringes med ut og ikke inn. Etter hvert fikk jeg opp en pc to ganger i lista over pc som er kobblet opp. Fikk aldri opp min Sipura IP boks i denne listen heller. OK ADVARSEL STYR UNNA LINKSYS WRT54G V5

Men hva skal jeg kjøpe ??

5624521[/snapback]

WRT54GL, WRT54G v1-v4, WRT54GS v1-v4 er alle gode routere som støtter ekstern firmware.

Jeg veit ikke hvilken ISP, hastighet eller hvilket IPtelefonadapter du bruker, så det er litt vanskelig å gi absolutte råd.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Jeg bruker også Sipura 2000 på min WRT54GS, har aldri opplevd problemer med dette oppsettet.

Har ikke rørt noen innstillinger i Netopia 3351(NGT) eller WRT54GS for å få IP telefonen til å virke bortsett fra å aktivere "prioritize delay sensitive data" under advanced connections i Netopia ruter.

Lenke til kommentar
Jeg har Tele2 som ADSL levrandør  Hastighet 3000/360 kbps  IP telefoni fra Telio med adapter Sipura  SPA-2000  ADSL modem Ericsson husker ikke typen muligens 5 ? I.

Hilsen Kåre

LA8EKA

5624603[/snapback]

Sipura SPA-2000 er den gamle varianten uten QoS som du kobler etter modemet.

Det betyr at du bør ha en router med QoS eller begrenset topphastighet.

Det finnes alternativ firmware som støtter dette for WRT54(G, GL & GS).

Noen ISPer har prioritering av egen IPtelefoniløsning (NGT mfl), men dette gjelder ikke Tele2.

73 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...