Qwseyvnd Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hvordan kobler jeg mot LAN, fordi jeg skal på byLAN i Bergen 4.okt-6.okt, jeg har nettverk og LAN selvsagt, jeg vil ha litt erfaring, for jeg har aldri gjort det før. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Regner med at du har vært på et eller annet lokalnett før, så du kan alt med ip, submask o.l? Det som er forskjellig fra et lokalt lite lan-treff, til et som det er litt størrelse på er at du velger å motta IP-adresse automatisk. De har nemlig satt opp en DHCP-server som tar seg av alle problemene. Den siste tingen du trenger å gjøre er å velge å koble deg mot internett via lokalnettet (LAN). Vet ikke om jeg gikk litt for elementært inn der, men å er du litt mer erfaren hvertfall:) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Når du skal på LAN som er arrangert så tar du enkelt og greit med PCen din (med nettverkskort :smile: Så starter du maskina og setter den til å motta dynamisk IP automatisk og vips så kan du er klar :smile: Er absolutt ingenting å være redd for. Greier du å fucke opp er det alltid folk som kan hjelpe deg :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Og greier du ikke å fucke opp - så er det alltids noen som kan hjelpe deg med det også ... :razz: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Må vel nesten gi Dan her et lite poeng for det svaret:) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Kan ikke annet enn å anbefale dette lanet til alle lan entusiaster! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå