tiiim Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei! Trenger en ny disk, og har ikke fullt så mye penger, så lurer på hvem jeg bør velge.. Har funnet 3 disker som virker aktuelle: 1: Samsung SpinPoint P120 SP2504C - harddisk - 250 GB - SATA II (Komplett.no) Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913 2: Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM (NetShop.no) Link: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6966 3: Maxtor 250GB DiamondMAX 10 SATA HD NCQ (MPX.no) Link: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=60787 Alle diskene har 16MB Cache og er på 250GB Alle koster mellom 850-900,- Håper på raske svar, må ha disk, bare må ha disk Åpen for andre disker, men helst ikke mindre GB og høyere pris! Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Samsung SpinPoint P120 har bare 8mb buffer, men det er en veldig god disk når det gjelder ytelse, varme og støynivå. De andre er jeg ikke så kjent med. Hvis du bare skal bruke disken til lagring så ville jeg gått for Samsung. Den er billigst også Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Samsungen har "bare" 8mb buffer ja, men det betyr ikke at den yter dårligere enn de andre.. Ta en titt på Harware sin Stortest av harddisker. Valger faller mer mellom Samsungen eller Hitatchien spør du meg. Har selv Samsungen, den er helt ok men ikke så stille som enkelte skal ha det til, alle harddisker lager litt lyd. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har samsungen og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Gå for samsung! Har hatt det i de 3 siste pc'ene jeg har bygget, og de går som en drøm! Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 netshop har jo en seagate 250 gig til 800 nå, som ukens tilbud Link Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Takk for alle svar ... hjalp meg litt... valget falt på samsungen som "bare" hadde 8MB cache.. hehehe... ukens tilbud, hvordan er den egentlig? har hørt mye positivt om barracuda-diskene... men hvem vet... Viktigste for meg er at disken er pålitelig og ikke kræsjer etter 1mnd og alt blir sletta *argh* Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg ville gått for Samsungen eller Hitachien. Blir en av de to til den nye maskinen min, og jeg har lett en del på google og funnet ut at de er to veldig gode valg Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Håper den funker like fett som dere sier nå da men er hva er så veldig stor forskjell på 8 og 16mb cache?!? noe merkbart? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Tror du vil merke ekstremt lite til det i praksis. Men at du kan se det på diverse tester vil jeg tro. Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Noen som har erfaring med å kjøre Samsung SpinPoint P120 SP2504C - harddisk - 250 GB - SATA II, på et gammelt HK ? Altså kjøre harddisken med en S-ATA kontroller, og da fortrinnsvis en S-ATA kontroller som bare støtter vanlig SATA og ikke SATA II. (Fordi SATA II-kontroller er endel dyrere). Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Samsungen har "bare" 8mb buffer ja, men det betyr ikke at den yter dårligere enn de andre..Ta en titt på Harware sin Stortest av harddisker. Valger faller mer mellom Samsungen eller Hitatchien spør du meg. Har selv Samsungen, den er helt ok men ikke så stille som enkelte skal ha det til, alle harddisker lager litt lyd. 5624178[/snapback] Hadde du hatt en Seagate Barracuda tidligere, ville du vært enig i at Samsung er dønn stille :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå