Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Project:840

 

Nå har jeg ENDELIG fått tak et kabinett til stua mi

 

Er litt Sony fan, og har etterhvert en Sony KLV-V32A10 32" lcd, en Sony STR-DB790 forsterker, en Sony DVP-NS930. Vil også ha en stuepc, og hvorfor ikke gå for samme designen som forsterkeren og dvd spilleren?

Etter gjentatte telefoner og mailer til diverse reperasjonsverksteder for Sony rundt om i Norges land

fant jeg tilfeldigvis et på jobb:p Valget ble da enkelt, og vinneren er en STR-DB840.

im000452_2.jpg

Forfra (min er sølv :love: )

im000434_2.jpg

Bakfra (alt her må bort :w00t: )

 

Har brukt en god del tid på å tenke gjennom og prøvd å finne løsning på diverse deler av

designen. Sony forsterkeren er 430mm x 400mm x 160mm, noe som ikke skaper problemer

for et std. atx hovedkort og gjør at jeg får plass til alle tingene jeg trenger.

Må gjøre noen små modifikasjoner, deriblant plassering av PSUen og HD! Alt kan sees på SketchUp

bildene.

 

Alle SketchUp modellene mine, som jeg har brukt en god del tid på.

 

pcbakhelmedium1zp.th.jpg

pcbaksidehelmedium6fz.th.jpg

pcforfrahelmedium8uc.th.jpg

pcsidehelmedium2nh.th.jpg

pcsidepenmedium2hz.th.jpg

pcsidepen2medium9zf.th.jpg

psuhelmedium2mk.th.jpg

 

*UPDATE*

 

Har nå tatt en del bilder fra stua mi, slik ser det ut før HTPCen gjør sitt inntog:

pcstua001large2ph.th.jpg

pcstua002large0es.th.jpg

 

Har også skikkelige bilder av kabinettet mitt:

pcstua003large5xm.th.jpg

 

Brukte litt av tiden på jobb, og ribbet kabinettet for diverse som ikke trengs, og

tok kabinettet med hjem:

pcstua004large9qp.th.jpg

 

Fronten på forsterkeren blir det største problemet med prosjektet. Det er mye knapper,

volumknapper og lignende jeg har lyst å beholde. Noe skal jeg beholde, men får se

etterhvert...

Lurer på om jeg kan bruke dette kontrollkortet, som igjen styrer VFD displayet, og

diverse annet... står på kortet hva alle "pinnende" inn på kortet er for noe, men er

ingen elektrikker

pcstua006large8un.th.jpg

 

skal hvertfall klare å bruke s-video og kompositt utgangene, samt phono utgangen:

pcstua009large1fv.th.jpg

pcstua010large1hx.th.jpg

 

Håper folk liker tingene, det gjør jeg...

 

prs_x320.jpg

tenkte jeg skulle prøve å lage noe ekstern hdd styr utav den. En Pioneer Mono

blokk i massivt støpt metal. Time will show...

Takker for feedback, tanker osv...

 

:tease: gEnEsis_AiX :tease:

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sant nok! har vært på jobb i hele dag ( :woot:Expert :woot: ) og har brukt mine "røykepauser" (røyker ikke da men :tease: ) til å ribbe kabinettet. Alt som befinner seg inni kabinettet er borte, det eneste som står igjen er en skillevegg, og frontdekselet og knapper/skruknapper osv, samt en STOR kjøleribbe (som jeg sikkert kan finne bruk for)

 

Vet ikke når jeg får gjort noe stort. Studerer i Bergen og har dermed lite verktøy og lignende. Viss noen har et verksted og har lyst å ha en kompis på besøk til å jobbe sammen med, så skrik ut :innocent:

 

BTW: noen som vet hvor jeg enklest og greiest kan få tak i en bak-plate til atx? kan alltids kjøpe fra Microplex, men vil ikke bruke penger på altslaps :p

 

gEnEsis

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar

Fikk litt lyst til å leke litt også, å gjøre noe med forsterkeren min, dvd spilleren og den nye "forsterker-kabinett-pcen". tenkte litt på Shinymaster og Chase`s dvd polering. Alle sideplatene og topp-platene skinnende blanke ville vært kult...

 

Uten videre vite hva jeg bør gjøre, noen som har en ide om hvordan (kan sikkert lete litt og finne ut av det :p men... )

 

No er det natt i Bergen, og alkoholen har senka sæ! natta folks!

Lenke til kommentar

Takker! men, leter litt etter en guide eller lignende for å polere blankt stål. På side flatene av forsterkeren, dvd spilleren og "htpcen" er det noe jeg tror er stål (magneten min reagerte kraftig i hvertfall). Platene er "glasur" dekte (dekket av et kornet belegg), og ønsker at disse skal bli bortimot speil blanke.

 

Men mangler info om hva jeg bør gjøre, finner litt hint her og litt hint der. Må nok pusse rent (hadde vært genialt å syrevasket) med stigende finbkorning på pussepapir (vannslipe), rubbe og til slutt polere... Men vil noe som autosol fungere på dette eller fungerer det bare til plexi/lexan?

 

andre ideer om hvordan jeg bør gå frem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...