gEnEsis_AiX Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Project:840 Nå har jeg ENDELIG fått tak et kabinett til stua mi Er litt Sony fan, og har etterhvert en Sony KLV-V32A10 32" lcd, en Sony STR-DB790 forsterker, en Sony DVP-NS930. Vil også ha en stuepc, og hvorfor ikke gå for samme designen som forsterkeren og dvd spilleren? Etter gjentatte telefoner og mailer til diverse reperasjonsverksteder for Sony rundt om i Norges land fant jeg tilfeldigvis et på jobb:p Valget ble da enkelt, og vinneren er en STR-DB840. Forfra (min er sølv ) Bakfra (alt her må bort ) Har brukt en god del tid på å tenke gjennom og prøvd å finne løsning på diverse deler av designen. Sony forsterkeren er 430mm x 400mm x 160mm, noe som ikke skaper problemer for et std. atx hovedkort og gjør at jeg får plass til alle tingene jeg trenger. Må gjøre noen små modifikasjoner, deriblant plassering av PSUen og HD! Alt kan sees på SketchUp bildene. Alle SketchUp modellene mine, som jeg har brukt en god del tid på. *UPDATE* Har nå tatt en del bilder fra stua mi, slik ser det ut før HTPCen gjør sitt inntog: Har også skikkelige bilder av kabinettet mitt: Brukte litt av tiden på jobb, og ribbet kabinettet for diverse som ikke trengs, og tok kabinettet med hjem: Fronten på forsterkeren blir det største problemet med prosjektet. Det er mye knapper, volumknapper og lignende jeg har lyst å beholde. Noe skal jeg beholde, men får se etterhvert... Lurer på om jeg kan bruke dette kontrollkortet, som igjen styrer VFD displayet, og diverse annet... står på kortet hva alle "pinnende" inn på kortet er for noe, men er ingen elektrikker skal hvertfall klare å bruke s-video og kompositt utgangene, samt phono utgangen: Håper folk liker tingene, det gjør jeg... tenkte jeg skulle prøve å lage noe ekstern hdd styr utav den. En Pioneer Mono blokk i massivt støpt metal. Time will show... Takker for feedback, tanker osv... gEnEsis_AiX Endret 19. februar 2006 av gEnEsis_AiX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 stilig! Vi har en x-akt lik forsterker stående i stua... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Høres bra ut Lykke til! Følger meD=) Øyvind Lenke til kommentar
hello100143 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Høres bra ut dette ja Håper du gjennomfører det da Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) sant nok! har vært på jobb i hele dag ( Expert ) og har brukt mine "røykepauser" (røyker ikke da men ) til å ribbe kabinettet. Alt som befinner seg inni kabinettet er borte, det eneste som står igjen er en skillevegg, og frontdekselet og knapper/skruknapper osv, samt en STOR kjøleribbe (som jeg sikkert kan finne bruk for) Vet ikke når jeg får gjort noe stort. Studerer i Bergen og har dermed lite verktøy og lignende. Viss noen har et verksted og har lyst å ha en kompis på besøk til å jobbe sammen med, så skrik ut BTW: noen som vet hvor jeg enklest og greiest kan få tak i en bak-plate til atx? kan alltids kjøpe fra Microplex, men vil ikke bruke penger på altslaps gEnEsis Endret 18. februar 2006 av gEnEsis_AiX Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Du kan jo alltids lage en selv da ^^ Tror det hadde blitt det beste på ditt kabinett siden du da kan selv bestemme hvilke utganger du skal ha. Du kommer garantert ikke til å bruke alle Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Ser ut som et spennende prosjekt dette, kommer nok til å følge med her ja... Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Fikk litt lyst til å leke litt også, å gjøre noe med forsterkeren min, dvd spilleren og den nye "forsterker-kabinett-pcen". tenkte litt på Shinymaster og Chase`s dvd polering. Alle sideplatene og topp-platene skinnende blanke ville vært kult... Uten videre vite hva jeg bør gjøre, noen som har en ide om hvordan (kan sikkert lete litt og finne ut av det men... ) No er det natt i Bergen, og alkoholen har senka sæ! natta folks! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ahh.. fine skisser.. blir bra dette ja Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Takker! men, leter litt etter en guide eller lignende for å polere blankt stål. På side flatene av forsterkeren, dvd spilleren og "htpcen" er det noe jeg tror er stål (magneten min reagerte kraftig i hvertfall). Platene er "glasur" dekte (dekket av et kornet belegg), og ønsker at disse skal bli bortimot speil blanke. Men mangler info om hva jeg bør gjøre, finner litt hint her og litt hint der. Må nok pusse rent (hadde vært genialt å syrevasket) med stigende finbkorning på pussepapir (vannslipe), rubbe og til slutt polere... Men vil noe som autosol fungere på dette eller fungerer det bare til plexi/lexan? andre ideer om hvordan jeg bør gå frem? Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 oppdaterte første tråden... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Nice Ser bra ut : ) Fint kabinett blir det! Stå på! Øyvind Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Høres artig ut å demontere kabinetter *glede seg til prosjektuka* Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Denne tror jeg rett og slett blir knallbra Dette blir spennende tror jeg Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Ser bra ut dette her. KUTGW! Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Tok fra hverandre dekslene og stuff, kommer til å bli VANSKELIG å få til alt slik jeg vil. Håper folk her inne har god peil, og lyst å hjelpe litt til... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Tok fra hverandre dekslene og stuff, kommer til å bli VANSKELIG å få til alt slik jeg vil. Håper folk her inne har god peil, og lyst å hjelpe litt til... 5646304[/snapback] sikkert mange her med god peiling på casemodding, og seff har vi lyst å hjelpe til. Er jo en grunn til at vi er på forumet Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har du de nøyaktige målene på den plexibiten du skulle ha? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå