kimen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei jeg vil gjerne høre hvilke blues eller steve wonder liknende sanger som jeg burde skaffe meg. gamlingene vil gjerne ha litt blues musikk til eget bruk så ville være flott om dere kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Gary Moore, han er en dyktig gitarist og musiker, han spillt i blandt annet Thin Lizzy. låter som Still Got The Blues og After The War er bra. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) derek and the dominos (evt. eric clapton, det går for det samme) - layla er min definitive favoritt innen bluessjangeren. egentlig er hele albumet "layla & other assorted love songs" rimelig bra, men layla skiller seg helt klart ut. av gary moore bør også låter som parisienne walkways, the loner og empty rooms nevnes. Endret 18. februar 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvis du er interesert i blues er Stevie Ray Vaughan en utrolig bra artist. Dessverre døde han for rundt 15 år siden Kan nevne noen fine sanger av han : Pride and Joy Crossfire Life by the drop Texas Flood Muddy waters var også en kjempe blues artist. Sangene som jeg liker er: Hoochie Coochie Man Mannish Boy Garbage Man Kan også anbefale en ikke så kjent bluesgruppe: Peter Green's Fleetwood Mac. Kjempebra blues som er helt fantastisk til å slappe av med. Nevner i fleng: My Heart beat like a hammer Merry Go Round Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Du kan jo sjekke ut Blues Traveler, vokalisten har en stemme som få andre. Kan jo sjekke ut et par låter som f. eks. The Mountains Win Again fra en skive som heter Four og Maybe I'm Wrong fra Blues Brothers 2000 soundtracket... Lenke til kommentar
drugis Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 -gary moore-still got the blues¨ -gary moore-the loner -gary moore & thin lizzy-parisienne walkways (beste av dei tre) da lurer eg på, er det andre sanger som ligner på dei? synst masse av bluesen er kjedelig men dei låtene skiller seg ut Lenke til kommentar
kimen Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg skulle også ha hatt tak i noen funk/disco låter ifra 70 tallet. Hvilke låter er brukbare innenfor den kategorien? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Stevie Ray Vaughan, ja. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Stevie Ray Vaughan, ja. 5625292[/snapback] Little Wing. Ultimat. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Stevie Ray Vaughan, ja. 5625292[/snapback] Little Wing. Ultimat. 5625406[/snapback] jess, den er fin, meiner at den er bedre enn jimmi hendrix sin. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Stevie Ray Vaughan, ja. 5625292[/snapback] Little Wing. Ultimat. 5625406[/snapback] Og Life by the Drop! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Gary Moore, han er en dyktig gitarist og musiker, han spillt i blandt annet Thin Lizzy. låter som Still Got The Blues og After The War er bra. 5623931[/snapback] -gary moore-still got the blues¨-gary moore-the loner -gary moore & thin lizzy-parisienne walkways (beste av dei tre) 5625145[/snapback] +1 Lenke til kommentar
icer Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Stevie Ray Vaughan - Lenny Blir nesten forelska i gitaristen når han spiller den og jeg spiller bass (men bare nesten) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ingen som nevner B.B. King? B.B. King & Eric Clapton - Riding With The King er en fin plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå