Gå til innhold

BenQ DW1640 - elendig ytelse


torew

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på min amd maskin så hadde jeg samme problemet en stund, helt til jeg installerte noe som het SW IDE drivere. da fikk jeg rett spinn på spilleren etterpå.

 

nå vet jeg ikke om dette er likt for P4, og det er også en god stund siden jeg hadde dette problemet (nforce 2), fordi jeg har alltid installert de driverne etter det, så det kan jo ha blitt fiksa ellno.

 

uansett, tenkte kanskje det kunne være relevant :)

Lenke til kommentar

Takk for forslag.

Har forsøkt andre plater også, ja. TDK og Traxdata gir akkurat samme resultat. Har sjekket at DMA er enablet, og jeg har også fjernet sekundær IDE-kanal + rebootet (dette medførte at drivere for DW1640 ble reinstallert).

Ingenting av dette har hjulpet... :(

Bør kanskje forsøke SW IDE driver...

 

torew

Lenke til kommentar

chipsett drivere er det samme som hovedkort drivere, det er en pakke med drivere som nettverksport, lydkort usb osv. disse kan sef. legges inn separat uten selve chipsett driveren, men dersom intel har den SW driveren som jeg nevte så prøv å last ned chipsett driveren og installer den på nytt. på amd kort så får du spørsmål under installasjonen om du ønsker å legge denne inn.

 

edit: får å se hvem hk du har så kan du bare stikke huet inn i kassa og lese av det som står skrivi på hk med store bokstaver. eller laste ned programmer som sisoft sandra.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
flotta t du fikk det til. jeg tror ide og SW drivere er omtrent det samme. er i alle fall det jeg får inntrykk av når den forespørselen popper opp under install hos meg

5632479[/snapback]

 

SW driver er Nvidias egen IDE driver for nForce hovedkort. Dersom OP har Intel chipsett skal han ikke bruke SW driveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...