torew Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei! Har en ny BenQ DW1640, men oppnår kun ca 2X skrivehastighet. Bruker Verbatim 16X DVD+R (MCC 004). Firmware er BSMB. PCen er en 2.5 GHz P4 med WinXP. Noen som vet hva dette kan skyldes? Hva kan gjøres for å få bedre ytelse? Takk-- Mvh torew Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Prøvd kun en type plater?' Har merket av og til så liker ikke spesielle plater brenneren her, noe som resulterer i lavere brennehastighet, feilbrenning, og av og til at det ikke blir brenning i hele tatt.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 på min amd maskin så hadde jeg samme problemet en stund, helt til jeg installerte noe som het SW IDE drivere. da fikk jeg rett spinn på spilleren etterpå. nå vet jeg ikke om dette er likt for P4, og det er også en god stund siden jeg hadde dette problemet (nforce 2), fordi jeg har alltid installert de driverne etter det, så det kan jo ha blitt fiksa ellno. uansett, tenkte kanskje det kunne være relevant Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Har også den brenneren, min funker strålende Lenke til kommentar
torew Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Takk for forslag. Har forsøkt andre plater også, ja. TDK og Traxdata gir akkurat samme resultat. Har sjekket at DMA er enablet, og jeg har også fjernet sekundær IDE-kanal + rebootet (dette medførte at drivere for DW1640 ble reinstallert). Ingenting av dette har hjulpet... Bør kanskje forsøke SW IDE driver... torew Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hva med Chipset driver, lagt inn den? Lenke til kommentar
torew Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Hæ? Chipset driver? Hvordan gjøres det? torew Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvilket hk har du? Lenke til kommentar
torew Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Hovedkort ja -- er ikke sikker. Det står GA8STXC på det, men vet ikke om dette er navnet.... Kan det sjekkes i XP? Dette er en 3 år gammel Fujitsu Siemens PC. Er det mulig at BIOS kan være for gammel? torew Lenke til kommentar
torew Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Dette er fremdeles et mysterium.... Når jeg lister drivere (driver details) for denne enheten kommer det opp en liste med flere .sys-filer. Hvilke drivere skal det normalt være på denne listen? torew Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) chipsett drivere er det samme som hovedkort drivere, det er en pakke med drivere som nettverksport, lydkort usb osv. disse kan sef. legges inn separat uten selve chipsett driveren, men dersom intel har den SW driveren som jeg nevte så prøv å last ned chipsett driveren og installer den på nytt. på amd kort så får du spørsmål under installasjonen om du ønsker å legge denne inn. edit: får å se hvem hk du har så kan du bare stikke huet inn i kassa og lese av det som står skrivi på hk med store bokstaver. eller laste ned programmer som sisoft sandra. Endret 19. februar 2006 av Spirre Lenke til kommentar
torew Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Spirre, lastet ned oppdaterte IDE drivere fra PC-produsenten. Det gjorde susen! Nå fungerer BenQen som den skal. Takk for hjelpen til alle! torew Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 flotta t du fikk det til. jeg tror ide og SW drivere er omtrent det samme. er i alle fall det jeg får inntrykk av når den forespørselen popper opp under install hos meg Lenke til kommentar
Labov Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 flotta t du fikk det til. jeg tror ide og SW drivere er omtrent det samme. er i alle fall det jeg får inntrykk av når den forespørselen popper opp under install hos meg 5632479[/snapback] SW driver er Nvidias egen IDE driver for nForce hovedkort. Dersom OP har Intel chipsett skal han ikke bruke SW driveren. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 er nettopp derfor jeg sa "omtrent" det samme regna nemlig med at intel hadde sin egen versjon av det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå