Gå til innhold

Stor pågang på Hardware.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

LasseAndreK skrev (2002-09-18 20:30):

Merket både i dag tidlig og i ettermiddag at det tok lang tid å laste Hardware.no, dog har ikke merket noe nå.

Skyldes vel trolig stor pågang ved de tider, eller har dere erfart noen form for problemer?

Bytting av CPU'er på¨server...nå 2 stykk MP 2100(tror jeg det var) i serveren..

Lenke til kommentar

2 ting.

På siden deres så sto det (muligens bare i en stund)

Quote:

Hardware.no nesten hacket 15/09-2002

Uvedkommende har brutt seg inn på en av serverne som står tilknyttet fastlinjen vår, og i morgentimene i dag brukte hackerne opp tilnærmet hele båndbredden vår. Hardware.no var derfor svært treg. Hackerne skal nå være kastet ut.

Jeg vet ikke om det var hw.no som ble hacket, eller andre servere på samme linje, men det er vel lett å missforstå?

Punkt 2. Det sto her på siden tidligere i dag (fjernet nå) at de oppgraderte servern, og derfor ville forumet og hw.no være treigt/borte for rundt 1.5 time

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-09-18 21:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 20:51, skrev pgressum:

Quote:

molukk skrev (2002-09-18 20:37):

Helt enig, har gått ganske tregt i nå , de ble jo hacket da , men dem har vell blitt kvitt dem

Det er stor pågang på sidene våre, men vi har aldri blitt hacket. Hvor får du det fra?

NESTEN hacket da:

Uvedkommende har brutt seg inn på en av serverne som står tilknyttet fastlinjen vår, og i morgentimene i dag brukte hackerne opp tilnærmet hele båndbredden vår. Hardware.no var derfor svært treg. Hackerne skal nå være kastet ut.

Lenke til kommentar

Quote:

ZubZerO skrev (2002-09-18 21:03):

NESTEN hacket da:

Som det står så var det en annen server som står på samme fastlinje som oss (hos samme ISP) som var hacket. Ikke vår server og ikke noe med oss å gjøre ellers.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 20:51, skrev B|Real:

Quote:

LasseAndreK skrev (2002-09-18 20:30):

Merket både i dag tidlig og i ettermiddag at det tok lang tid å laste Hardware.no, dog har ikke merket noe nå.

Skyldes vel trolig stor pågang ved de tider, eller har dere erfart noen form for problemer?

Bytting av CPU'er på¨server...nå 2 stykk MP 2100(tror jeg det var) i serveren..

Jøss!! Har de endelig fått ut fingern de folka ned på TyanTiger, hørte at HW.no ikke hadde HK' som støttet de nye CPU'ene deres..?

Lenke til kommentar

Quote:

LasseAndreK skrev (2002-09-18 21:29):

Jøss!! Har de endelig fått ut fingern de folka ned på TyanTiger, hørte at HW.no ikke hadde HK' som støttet de nye CPU'ene deres..?

Vi har 4 servere som er basert på Tyan Tiger MP og 2 som er basert på MPX. MPX støtter opp til 2200+, mens Tiger MP bare støtter 1900+

Lenke til kommentar

Quote:

B|Real skrev (2002-09-19 00:45):

Forumet har fått ei meget bra oppdatering...

En kjærkommen ting blant oss avhengie
2thumbs.gif

Hyggelig å høre :smile: Var litt usikker på hvor mye forskjell det skulle være, men antar at spesielt støtten for SSE gjør susen.

[drømmemode]

Får håpe at AMD kan sponse oss med en dual SledgeHammer server når de kommer neste år...

[/drømmemode]

Lenke til kommentar

Quote:

Stratos skrev (2002-09-19 08:28):

Jeg synes serverene deres virker som litt jalla/garasjemekk jeg. Men det er bare mitt intrykk. Har dere serviceavtaler og sånn på de?

Alle er levert av Quad.no som low-end dual servere. Kommer muligens til å legge ut en del bilder fra serverskapet neste uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...