Gå til innhold

Hvor høy temperatur tåler en AMD 64?

kolla2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 3500+ venice som ligger konstant på ca 50 grader. Stiger kanskje et par grader under load. Er ikke dette unormalt høy temp? For et par uker siden byttet jeg kjølepasta til Arctic Silver 5, uten at det tempraturen sank. Har en Zalman CNPS7000B-Cu kjøler. Har mest tro på at det er noe galt med sensoren, eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

herregud folkens. shutdown temp trenger ikke være lavere enn 70 grader. 55 grader shutdown må være det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. 70-75grader shutdown. cpu tar ikke skade før 90grader eller no. og da har pc krashet for lenge siden uansett... ikke vær så forbanna pysete

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Min CPU ligger ved full load av hele systemet (gaming) på rundt 46 grader, hele tiden.

Da anser jeg det som at hvis noe er galt, og den blir 55 grader, så er det greit at den slår seg av.

Hvorfor sette 70 som shutdown, når den aldri blir mer enn 46? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Min CPU ligger ved full load av hele systemet (gaming) på rundt 46 grader, hele tiden.

Da anser jeg det som at hvis noe er galt, og den blir 55 grader, så er det greit at den slår seg av.

Hvorfor sette 70 som shutdown, når den aldri blir mer enn 46? :dontgetit:

5625153[/snapback]

Hvorfor få maskinen til å skru seg av og kanskje gjøre arbeidet korrupt før den virkelig trenger det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...