Gå til innhold

Infeksjon - ingen programmer kan startes

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat formatert serveren min og glemte selvfølgelig å installere anti-virus og brannmur før jeg koblet opp på nett. Nå er PC'en infeksert med SpyWare, slik at jeg ikke kan åpne noen programmer. Kommer inn på "Min Datamaskin", "Mine Dokumenter" osv. men når jeg skal prøve å installere et program, kommer det opp at filen ikke finnes, men det gjør den jo! Kommer inn på andre PC'er på nettverket, men samme med programmene der. Har sett i "Oppgavebehandling", og ser ikke noen unormale programmer der.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Hadde vært fint å sluppet formatere den på nytt igjen, både fordi det tar tid, og for at jeg ikke vil ringe Microsoft igjen. :p (Måtte ringe i dag, da jeg hadde brukt aktiverings key'en for ofte, og måtte få en ny en. Snakka med en utlending som jeg nesten ikke kunne forstå. :no: )

Mvh.

ZinnX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve en systemgjenoppretting om du kjører XP?

Startmeny->Alle programmer->tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting

Velg "gjenopprett datamaskinen min til et tidligere tidspunkt" og velg en dato før alt gikk galt.

:thumbup:

Ikke sikkert det virker på det viruset/spywaren du har fått, men absolutt verdt et forsøk.

Husk å scanne maskinen din etterpå.

Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar
Du kan jo prøve en systemgjenoppretting om du kjører XP?

Startmeny->Alle programmer->tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting

Velg "gjenopprett datamaskinen min til et tidligere tidspunkt" og velg en dato før alt gikk galt.

:thumbup:

Ikke sikkert det virker på det viruset/spywaren du har fått, men absolutt verdt et forsøk.

Husk å scanne maskinen din etterpå.

5623635[/snapback]

Var noe av det første jeg prøvde, men det går ikke. Kommer ikke inn på Systemgjenoppretting. Umulig å gjøre noe inne i selve Windows.

Men finnes det ikke programmer jeg kan legge inn på en bootbar diskett el. som scanner etter spyware/virus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...