Gå til innhold

Det snør her også..

bjornkn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke ofte jeg kommenterer her, men prøver meg. Greit, du har tatt bilde av snø. Snø som ligger over en slags busk. For meg betyr ikke dette noe som helst, og derfor gir det meg ingenting å se på. Desverre.

5623580[/snapback]

Enig!

Ikke spesielt givende!

Det er jo bare et relativt kjedelig bilde av litt snø :dontgetit:

Lenke til kommentar

Som så altfor mange vinterbilder blir lyset flatt, og man mister alt som heter kontraster. Hadde det blitt tatt tidlig på morgenen eller kvelden kunne det kanskje blitt litt annerledes. Dårlig er det ikke, men det blir flatt. Ikke er motivet så spennende heller. Kanskje prøve en annen vinkel?

Lenke til kommentar

Jeg har (som PMnormal) absolutt ikke noe mot kritikk - snarere tvert imot, men jeg syntes det var merkelig å si at det manglet kontrast... Det synes jeg er en helt feil beskrivelse av det. Det spiller nettopp på kontrast, med de duse lyse snøtonene opp mot de mørke fargene av kvister og vann og skygge. Uten det bløte overskyete lyset hadde bildet blitt et helt annet, og ikke det jeg ønsket.

Men selvfølgelig er det lov å ikke like det. Jeg er veldig opptatt av grafiske mønstre, rytmer, former og kontraster, og mindre opptatt av innholdet i bilder

post-40718-1140274264_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Og i så måte har du truffet mye bedre her. Jeg er også enig i at det blir for mye snakk om det gyldne snitt her, men det er en grei tommelfinger-regel for nybegynnere. Ikke glem at det finnes flere klassiske komposisjonsregler enn det gyldne snitt.

Lek med mønstre er noe jeg liker også, selv om mine bilder stort sett har et motiv. Har lekt med samme tankene selv i vinter, som det bildet av den frosne pytten ("Ice Blue"). Dette er dog bare uformell lek fra min side, og ikke ment som en del av min vanlige portfolio.

Det er forresten det jeg liker med å delta her på forumet. Vi har en uformell tone, og man kan tillate seg mer enn det man kan andre steder. Jeg våger i alle fall ting som jeg ikke hadde våget på et mer "høyverdig" forum.

Fortsett å leke, folkens. Selv gamle gubber som bjornkn har behov for lek, av og til. Derfor bør porten stå åpen for alle unge som vil leke også :yes: Boys will be boys...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...