Disippel i lære Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Eg skal lage ein alarm til soverommet mitt, og eg har fire doble relè, og ein magnetbryter som er slik at når døra er lukket er bryteren lukket. Har og masse kondensatorer (Elektrolytt og keramiske), bryterer og motstanderer, men ikkje transistorer. Eg lurer på om dette er mulig å koble slik at når eg skrur på alarmen får eg nokre sekunder på meg til å gå ut og lukke døra før alarmen går, men når folk går inn skal alarmen gå, og ikkje skru seg av sjølv om døra lukkes, men eg skal og (helst) ha mulighet til å slå den av før den går. (det siste kan sløyfes) Eg veit og at eg har skrive om dette tidligare her på forummet, men då hadde eg alarmen fra før, og nå vil eg bygge den på ny, noen som kan hjelpe? Er litt blank... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hvordan skal alarmen være? Sirene...lyd/lys eller? Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Har ein sirene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg har en sånn billig greie fra class ohlson som sitter på døra mi. Jeg slår det på og lokker døra og når jeg åpner den igjen piper det som bare fa**. En artig liten sak spør du meg... Lenke til kommentar
spyro Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Meningen her var vel at han vil lage det selv? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Kan vel bare kjøpe den fra clas, og demontere, så ser du hvordan den virker. Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg vil lage alarmen helt i fra bunnen av, uten å kjøpe ferdige ting..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå