Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en låser seg og feil ved boot


Anbefalte innlegg

Jeg merket idag at laptop'en min en Compaq Evo N620c gikk tregt og låste seg flere ganger. Så jeg måtte ta ut batteriet fordi det gikk ikke ann å slå den av på avnlig måte.

så når den da bootet fikk jeg opp en beskjed "1720-SMART Hard Drive detects immient Failure (Failing Attr: 05)

 

Jeg lurer på hva som er galt?

Hjelper det med kun en formatering eller er hdd'en gåen?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surt.

 

Har du data på disken som du ikke har back up av, ville jeg prøvd å ta ut disken, sette en "konverter" på så den kan settes inn i en stasjonær, og så se om du kan komme i kontakt med den.

 

(Nå vet jeg ikke hvor mye du vet om dette, men den skal settes som nr. 2 harddisk. Bytt evnt. plass med CD/DVD drev på den stasjonære. Helst på et kabel for seg).

 

Heretter å kjøre en harddrive-test som kjøres fra bios. Jeg linker til Compaqs hjemmeside, som gir en fin anvisning. Men du skal nok ikke kjøre den før du har fått dine data ut.

 

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ectID=c00376400

 

Hell og lykke med det

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Hvis han innleverer den på jobben, og han har data som skal reddes, så mon ikke IT avdelingen redder de data.

 

Når det er en "jobb" pc, så skal man nok ikke begjynne å formatere den. Skal den kobles opp på jobben, eller brukes jobbrelatert, så skal den innstalleres så den kommer med i nettverket her, og med de sikkerhetsfunksjoner som det krever.

 

Håper det går bra.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...