PatSharpX Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg merket idag at laptop'en min en Compaq Evo N620c gikk tregt og låste seg flere ganger. Så jeg måtte ta ut batteriet fordi det gikk ikke ann å slå den av på avnlig måte. så når den da bootet fikk jeg opp en beskjed "1720-SMART Hard Drive detects immient Failure (Failing Attr: 05) Jeg lurer på hva som er galt? Hjelper det med kun en formatering eller er hdd'en gåen? Takk for svar! Lenke til kommentar
tukols Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/site/...Attr%3A%2005%29 Ifølge ovenstående link, er det jo nok harddisken som har et problem. Kommer du inn på computeren, er det nok noe med å få lavd backup av data. Hilsen tukols Endret 18. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Nei for sent! nå booter den så for jeg spørsmal om hvordan jeg vil starte windows. På valig måte, sikkerhets modus osv. Så hvis jeg velger en (har prøvd alle) så kommer den en bluescreen som blir borte kjempe raskt også restarter den Lenke til kommentar
tukols Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Surt. Har du data på disken som du ikke har back up av, ville jeg prøvd å ta ut disken, sette en "konverter" på så den kan settes inn i en stasjonær, og så se om du kan komme i kontakt med den. (Nå vet jeg ikke hvor mye du vet om dette, men den skal settes som nr. 2 harddisk. Bytt evnt. plass med CD/DVD drev på den stasjonære. Helst på et kabel for seg). Heretter å kjøre en harddrive-test som kjøres fra bios. Jeg linker til Compaqs hjemmeside, som gir en fin anvisning. Men du skal nok ikke kjøre den før du har fått dine data ut. http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...ectID=c00376400 Hell og lykke med det Hilsen tukols Endret 20. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Har kjørt den harddisk testen og den fant ingen "feil", men dette er jobb pc'en til faren min så han har levert den inn. De formaterer den sikkert bra så funker det (det kunne jo jeg gjort men) Det er litt kjipt fordi det er hele jobben til pappa som nå er borte Lenke til kommentar
tukols Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hvis han innleverer den på jobben, og han har data som skal reddes, så mon ikke IT avdelingen redder de data. Når det er en "jobb" pc, så skal man nok ikke begjynne å formatere den. Skal den kobles opp på jobben, eller brukes jobbrelatert, så skal den innstalleres så den kommer med i nettverket her, og med de sikkerhetsfunksjoner som det krever. Håper det går bra. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå