Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Siden ser forøvrig mye bedre ut i min browser Men over til saken: Jeg syns all tekst med lik størrelse som det under "Søstersaker" blir vanskelig å lese, det blir rett og slett for smått med oppløsninger som 1280x1024. Ellers syns jeg det ble litt for mange farger i headeren ved siden av logoen. Den rosa-aktige fargen som også går igjen på nyhetsoverskriftene passer ikke særlig inn der. Sånn, min mening Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 har dere DVI tilkobling? Jeg syntes først ikke at det var noe vanskelig å lese teksten, men jeg har to samme skjermer, den ene koblet via DVI og den andre via VGA, og det er ganske så stor farge/kontrast forskjell på disse to, så jeg tror ikke det ville skadet å sette opp kontrasten en liten bit. Angående fonter: en annen ting er at du bør legge til noen "linux fonter", for at hvis en linux bruker ikke legger inn win32 fontene så blir sida seende ganske rar ut.... feks så følger ikke Arial, Verdana, "Trebuchet MS", (sans-serif) med i linux. Også bør en ikke bruke så mange vector fonter for at de blir ikke vist skikkelig på windows, som du kan se på bildene her: Linux: Windows: og Linux: Windows: vel, jeg har bare testet på min maskin, kan hende at dette ikke er "globalt". Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Det har ingenting med Linux/Windows å gjøre, MC2. Dette kan man stille på i Windows under "Egenskaper for skjerm". Headeren ble laget før nye www.quart.no ble publisert, MyBigMouth. Lesbartheten og typografi er noe av det vi skal se på utover våren. Typografien vil nærme seg den vist på bildene. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Det har ingenting med Linux/Windows å gjøre, MC2. Dette kan man stille på i Windows under "Egenskaper for skjerm". mener du fontene eller skjerm-kontrast/-bilde(DVI vs. VGA)? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Fontene. Se bilde. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) aha. det visste jeg ikke da jeg kjørte windows... EDIT: Dumme dumme meg... bare ignorer meg! *POOF*! og der forsvant jeg! Endret 19. februar 2006 av MC2 Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Post en oppdatering her når den kommer, da Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Post en oppdatering her når den kommer, da 5635481[/snapback] Når hva kommer? Siden har jo vært oppe og kjørt siden fredag den... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Lesbartheten og typografi er noe av det vi skal se på utover våren. Typografien vil nærme seg den vist på bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå