Dunestar Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Hei! Etter intens jobbing bak lukkede dører er det endelig klart for lansering av kulturo.no. Kulturo er et nytt nettsted i HW-nettverket som vil tilby anmeldelser av høy kvalitet og dypere enn det man ofte ser i dagspressen, skrevet av skribenter med glødende interesse for temaet og med en høy bakgrunnskompetanse. Frontrunner står denne gang for både logo og nettstedsutforming. Raymond Julin har jobbet med implementering og HTML/CSS. Jeg ber om konstruktiv kritikk på både logo, nettsted og implementeringen. Ettersom de nye nettsidene ikke er 100% ferdige ber jeg dere først og fremst om å kommentere de vedlagte skissene. Nettsidene vil bli ferdigstillt frem mot sommeren. På forhånd takk for all kritikk! Håper dere liker de nye sidene. Kulturo Endret 17. februar 2006 av Dunestar Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det jeg reagerer på er hovedsaklig det dårlige skillet mellom sideheader og reklameheaderen. Noen ganger (avhengig av hvilken reklame som vises) kan det se ut som om reklamen er den faktiske sideheaderen. Ikke bra. Ellers er det litt uvant med lenker til søstersidene der det vanligvis er en undermeny eller noe slikt. Karakterene som gies til et produkt skiller seg kanskje litt for mye ut fra resten av siden, de er egentlig for dominerende. "Aktuelt"-boksen ser ved første øyekast ut som en stor reklameboks, men ved andre øyekast er den ganske så nydelig. Liker spesielt fargebruken din Bra arbeid! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Vil du ha kritikk på de bildene eller hvordan kulturo.no ser ut nå? Noe jeg kan si nå: prøv å lage en litt mer hjelpsom 404 side. Ellers er jeg enig med PT angående lenkene og fargebruken. Likte spesielt aktuelt boksen, men det finnes vel nok en bedre måte å løse det med den skrå "aktuelt" banneren? Selve "aktuelt" er veldig fint plassert, men bildet (den gjennomsiktige delen) tar en del plass, altså at lenken under blir dekt for, på en måte. En mulig løsning er å dele opp bildet i mindre biter. Kanskje det hadde passet med litt hover på noen lenker? feks. at text-decoration:none. Ellers så hadde det vært litt mere praktisk dersom det var en annen farge på besøkte(visited) lenker. Angående designet på kulturo.no. Synes at det kanskje er litt unødvendig å ha to bilder som sier "Annonser" både over og under annonsen... På samme bilde kan du også se at det lille bildet "Annonser" ikke er transparent men hvit bakgrunn, som passer dårlig inn når det er en annen bakgrunnsfarge. Font størrelsen på søke-text-boksen var litt liten i forhold til hvor stor boksen egentlig er. (Altså, ikke submit knappen, men input type="text"). Jeg hadde satt opp tekst størrelsen, letterspacing til 1px og en line-height som er samme som høyden på input boksen minus padding. Jeg synes at det hadde passet med litt padding på denne boksen som vises under. Muligens 3px eller noe. Angående bildene: Når jeg ser på bildene du har lagt opp så reagerer jeg litt på at det er tre søke felt. Det er muligens litt unødvendig å ha med "Søk på harware nettverket" siden dette ikke er hovedsiden. Så lurer jeg også på hvorfor det står "om Amobil.no" underst. Men jeg må si at jeg likte siden veldig godt. Den var veldig "velkommende" og fargene var perfekte! Stilig og stilren, og viktigst/best av alt, meget unik. Bra jobba! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg får veldig sterke homoassosiasjoner av headeren. Er dette bevisst fra deres side? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Klikker jeg meg inn på "nyheter" og "omtaler" så kommer jeg til veldig rene og pene sider. Jeg synes disse er mye bedre enn hovedsiden. Det er rett og slett for mange bilder/farger på hovedsiden. Jeg trodde også at "aktuelt-boksen" var reklame, siden den ikke er i ett med teksten... Dere må få bort de effektene som gjør at jeg tror jeg ser på masse reklame. Jeg fikk et dårlig førsteinntrykk da jeg så på siden. Hva med mindre bilder som er plassert til høyre og teksten til venstre? (Sånn som "nyheter" og "omtaler" har?) Dere skal ha ros for "nyheter" og "omtaler"-sidene. Her var det fin layout! Logoen + banneret deres likte jeg også! --- Forresten, bør dere ikke oppdatere begin.no når dere først er i gang? Den siden er ikke direkte pen, og linkene på topp har forskjellige farger. Ser litt teit ut... Endret 18. februar 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Da tror jeg det er du som tenker som en homo, Dr.Ittsekk. Takk for all kritikk. Ser gjerne helst kritikk på bildene, MC2. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Da tror jeg det er du som tenker som en homo, Dr.Ittsekk.5625956[/snapback] Det var ikke meningen å høres frekk ut selv om det later til at du tror det. Jeg antar at det må ha vært homoflagget, den rosa himmelen og såpeboblene som fikk meg til å sitte med det inntrykket. Når det er sagt er det sikkert fordi jeg tenker som en homo at jeg har tolket det på den måten. Lenke til kommentar
resol Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 hvordan tenker en homo? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) På homoflagget da, tydeligvis Jeg savner litt luft, Dunestar, mer padding! Søstersaker sin blåfarge på linkene, mot den kaffebrune bakgrunnen ble veldig vansklig å lese, sort hadde gjort seg. Fargene er fine, men mer luft er som sagt ønsket Endret 18. februar 2006 av George Bush Lenke til kommentar
uranus Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Trenger litt mer luft, men en mektig imponerende side med interessant innhold! Flott! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Syns dette ser veldig bra ut! Har ikke så mye kritikk å komme med. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Veldig bra, er ikke mye negativt å si om siden... Men -kjedelig footer -omtalene blir mye mer brukervennlig vis de er på en side og ikke fordelt på sider EDIT: -imdb-linker i omtalene Endret 18. februar 2006 av zokra Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 I dag er jeg proppfull av humor og ironi, Dr.Ittsekk! Jeg bare tuller med deg. Tror nok mer luft er ganske så uaktuelt, dessverre. Tankene har vært nærmere å komprimere alt litt, slik at scrollengden blir litt redusert. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Samme hvor langt jeg må scrolle, om nyheten er så presset inntil hverandre. Blir litt som å høre "Hei, der har vi tomrom! Fyll opp den plassen!" - vi vet alle at whitespace er gull verdt. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Likte den men det luktet Quarten lang vei av banneret.... Lenke til kommentar
Sir Winston Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Er siden langd for reklame eller innhold? ... Det får da være grenser, selvom dere gjerne vil tjene penger. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Sysnst sidevisningen virket ganske stilig, men hvordan vil dette bli dersom noen finner ut at de skal skrive noe på nærmere 20 sider? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Sysnst sidevisningen virket ganske stilig, men hvordan vil dette bli dersom noen finner ut at de skal skrive noe på nærmere 20 sider? 5629037[/snapback] Det er det ingen som skal etter planen. Vi skaper ikke problemer som ikke finnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg må si at jeg likte siden godt jeg, ble litt vel mye reklame, men skit au. Er det bare meg, eller ligner designet på Kulturo og Gamer.no tålig mye? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Ey, hvor ble det av bildet der reklamen var fjernet? Ang lesbarhet: Endret 19. februar 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå