krister461 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hallais. Madammen ønsker seg et lite digitalkamera hun kan ha med seg rundt i vesken. Selv øyner jeg muligheten til å ha et ekstra kamera som kan brukes når jeg ikke gidder å ta med speilreflekskameraet vårt. (F.eks. i skitrekk, på fest eller på stranden) Men, jeg aner ikke hva slags pris jeg bør ligge meg på. På ene siden vil jeg ha billigst mulig. Men, kameraet må ha god nok kvalitet til at bilder kan fremkalles og se bra ut! Samtidig må ikke kameraet bli så dyrt og bra at jeg slutter å bruke speilrefleksen! Olympus µ-mini Digital er billig og fått skryt. Men, er kvaliteten god nok? (Tror kanskje kameraet er litt for sært for madammen) Canon Digital Ixus Zoom er litt dyrere. Men, jeg synes det ser bra ut. Hvordan er kvaliteten her i forhold? Canon Digital Ixus 40 og Canon Digital Ixus 700 er kanskje de jeg synes frister mest. Men, da begynner det fort å koste litt. Noen innspill på disse eller andre små nette kameraer? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Big-Show Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ingen av disse kameraene du nevner vil kunne erstatte en DSLR. De ixus modellene du nevner er utgåtte modeller men finner du noen i butikker så er det jo muligheter for å gjøre et kupp, ville da gått for Ixus 700 da denne er bedre en f.eks ixus 40. Men Olympus digital Mju S er snertent lite kamera som tar gode bilder og er ikke spesiellt dyrt eller stort. Mener Japan Photo tar ca 1700,- for en og det er ikke ille for 5 et megapixel kamera med god optikk. Løp og kjøp... Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Hei, og takk for svar! Jeg hadde ikke fått med meg at det finnes en S utgave engang...men, ser fortsatt litt sært ut! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg er frekk nok til å bumbe denne i håp om flere svar! (Madammens bursdag nærmer seg) Lenke til kommentar
kdog Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Prismessig er forskjellen blitt minimal mellom ixus 40 og 50. Det er vel mer priskrig på ixus 50. Jeg kjøpte mitt på januarsalg til 1999,- på Expert, men har sett de rundt 2200 på nettbutikker for tiden. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Selvom Ixus 40 er et bra kamera så begynner det nok å bli litt utdatert. Prisen i følge prisguiden var jo igrunn ganske stiv. Ta en titt på Ixus 55. Snertent og rålekkert. Vi har det på jobben, og jeg tror jammen meg jeg skal kjøpe det privat også. Ixus 50 er jo også et bra alternativ hvis du vil 500 kr. ned i pris. Det er dog noe større og har mindre LCD-skjerm. Endret 28. februar 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
kdog Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Ixus 40, 50 og 55 er vel i grunn samme kamera, bortsett fra oppløsning (4,5,5) og skjermstørrelse(2", 2", 2 1/2"). Fysisk er de like store/små. Ixus 7xx er derimot litt større og tyngre. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Ixus 50 og 55 er gode alternative. Men, jeg er redd jeg liker de bedre enn madammen. Jeg mistenker at hun gjerne vil ha et kamera som ser "jentete" ut. F.eks. dette, dette eller dette...eventuelt et som er veldig tynt/lite.... ...men, samtidig så må det ta relativt gode bilder! Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Fuji Z1 er et lekkert kamera med kvalitet nok for hverdagsbilder uten at det går speilrefleksen i konkuranse: https://prisguiden.no/product.php?product_id=26645 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Takk for bra tips. Har du sett det live siden du sier det er lekkert? (Jeg ser liksom for meg et kamera med rosa-farge ellerno jeg) Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Takk for bra tips. Har du sett det live siden du sier det er lekkert? (Jeg ser liksom for meg et kamera med rosa-farge ellerno jeg) 5687830[/snapback] Ja, men hva en syns om design er selvsagt veldig individuelt. Rosa...hehe Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Hehe...jeg vet...men, det var satt litt på spissen... madammen omtaler hele tiden speilrefleksen som "mitt" kamera...så, derfor ville jeg kjøpe et som var opplagt "hennes"...(selvom jeg sikkert vil bruke det ved behov) Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ixus 50 og 55 er gode alternative. Men, jeg er redd jeg liker de bedre enn madammen. 5682682[/snapback] Uffda Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Hehe...you know what i mean! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ja, typisk oss nerder å ha en sterk kjærlighet til gadgets Mmmm, Ixus (Jeg skjønte vel strengt tatt hva du mente, ja) Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Har bestilt Ixus 50 og 512 minnekort. Får satse på hun blir fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå