MoDzoNa Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har nettopp montert noen nye kjølere i vennen min sin pc og nå vil for vi bare opp "no signal" på skjermen. hw: AMD 4000 MSI K8N SLI platinum 7800GTX XFX 250Gb S-ata 1Gb RAM Nye kjølere: Zalman Gpu kjøler Zalman Cpu Kjøler Cooler master chipset kjøler. Hva kan problemet være? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Kanskje PC'en bruker for mye strøm nå? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Kanskje PC'en bruker for mye strøm nå? 5624203[/snapback] Han har en 500 watt PSU så det burde holde i lange baner. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Watt er ikke alt som tells.. Amperen på de forskjellige Volt linjene tells også. Kan hende du har overgått maksen? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 hmm, har gjort det selv en gang, men da fikk jeg start på maskinen når jeg tok ut strømmen på skjerm kortet. Vi prøved å ta ut strømmen av skjermkortet men vi fremdeles ikke bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 liten sjangse for at de nye viftene bruker 12V linjen Prøv å koble ut en av de extra viftene som ikke trengs. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Du har satt Fan-stikket til cpu kjøleren det riktige stedet? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Alle de nye vifene er koblet på Hovedkortet. Ja jeg har koblet en vifte på kontakten som er til CPU viften på hovedkortet. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det kan være flere stikk til den viften. Hvis du har manualen over hovedkortet, så se der. I bios kan man "disable" alarm eller warning fra denne viften. Du kunne evnt. prøve å gjøre det. Har selv prøvd det, og opplevde så det samme som deg. Jeg løste problemet på ovenstående måte. Så startet det fint opp. Er det ikke det som er feilen, ja så stiller du bare tilbake igjen. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Jeg lurer på en ting da? Hvordan i helvette skal jeg kunne gjøre instillinger i bois uten at jeg får bilde på skjermen? Jeg er ikke dum, jeg vet godt hva jeg kan gjøre i bois og ikke i bois og hva som skal til for at pc'en ikke starter osv. Men det jeg har problemer med er at jeg ikke får opp skjerm bilde. Men kortet blir varmt samme blir både Harddisk, CPU og RAM så jeg skjønner ikke hva som er problemet. Endret 18. februar 2006 av modzona123 Lenke til kommentar
tukols Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Sorry....... Tja, en gang i mellem hjelper det jo å huske det man har lest. Hilsen tukols Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Okei, har fått testet Skjermkortet i en annen maskin nå, og det funker. Kan det da være Hovedkortet som har gått? Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Reset BIOS'en, kanskje det hjelper? Eller se om du kan få den til å funke med et annet skjermkort så tar du og updater BIOS'en. Litt rart at den plutselig skulle slutte å funke etter at du installerer nye vifter. Jeg tror fortsatt at den får for lite strøm, men du får prøve det med BIOS. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 har prøvd å restartet biosen, samme problemet som før. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 ossen er det med det derre pipet når du starter pc'en? (husker aldri hva det heter..) da har i såfall hovedkorte daua:P Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 har ikke speaker i kabiset så det hjelper lite. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Problemet løst! Det var RAMen. Så her var det egentlig ikke mye hjelp og få. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Så her var det egentlig ikke mye hjelp og få. Jammen så er det godt du vet alt mye bedre selv. Hilsen tukols Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 hehe, takker;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå