Gå til innhold

Formaterte C part og fikk D og E som RAW ?

zatt

Anbefalte innlegg

Hei.. en venn a meg form og valgte vanlig NTFS på C og gjørde ikke no på D og E når han var ferdig å formatere så oppdaget han at part D og E var som RAW system hva det enn må bety ??

Og de viste 0 i innhold,han hadde mye der som han skulle ha tatt vare på osv ..

Noen som vet ??

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han må formatere d: og e: også som NTFS, når det ligger som RAW så betyr der at det ikke har blitt gjort noe med, partisjonen har ikke støtte for noe filsystem og kan derfor ikke ha noen filer. Enkelt og greitt kan det gjøres slik:

- windows flagget + r

- skriv cmd

- skriv "format d: /fs:ntfs

- skriv "format e: /fs:ntfs"

for kjapp formatering skriver du "format d: /q /fs:ntfs"

Lenke til kommentar
Han må formatere d: og e: også som NTFS, når det ligger som RAW så betyr der at det ikke har blitt gjort noe med, partisjonen har ikke støtte for noe filsystem og kan derfor ikke ha noen filer. Enkelt og greitt kan det gjøres slik:

- windows flagget + r

- skriv cmd

- skriv "format d: /fs:ntfs

- skriv "format e: /fs:ntfs"

for kjapp formatering skriver du "format d: /q /fs:ntfs"

5624410[/snapback]

Tusen takk for svar,men da vil dette si at han mister alt som er på part D og E da ?

Jeg har jo alltid formatert kun C og ikke gjort no med D og E og de har alltid lagt igjen etterpå som NTFS .. hva er det som gjør at D og E ikke lemger ligger som NTFS da ? siden det bare er C som er formatert pga nyinnlegg a xp ..

Trodde ikke det skjedde noe med D og E ? Han har jo 250G (eller hadde) da visst dette er forsvunnet og det blir det jo visst han MÅ formatere D og E for å få tilbake NTFS ??

Mvh Zatt

Lenke til kommentar

Han innstallerte WXp pro med servic pack2 osv har den samme selv og funker helt fint,jeg formaterte C og rørte hverken D ellr E og de ble uforandret etter formateringen, de har de vært hver gang jeg har aldri vært ute for no sånt som dette ?

Mvh

Zatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...