OlavHW Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Nettopp forsøkt å se en film på DVD spilleren i XBox 360. Det var ingen god opplevelse, greitt nok at viftene bråker, det visste jeg jo fra før, men at den ikke skal klare å spille filmen sånn rimelig greitt det var en overraskelse. Jeg er ikke noen ekstrem bildefrik på noen måte, men normal avspilling av en film må en jo forvente. Bildene hakker helt forferdelig. Virker som om den med jevne mellomrom hopper over noen bilder, effekten blir at folk i filmen hopper og rykker rundt sånn nå og da. Jeg snakker ikke om små detaljer eller feil som en må konsentrere seg eller se etter for å få med seg, både jeg og kona syntes det var svært plagsomt. Filmen jeg prøvde var "The Aviator". Andre som har opplevd lignende? Gjelder problemet alle DVD'er eller kan det være noe spesielt med akkurat den filmen? Er det noen måte å fikse problemet på? Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Nettopp forsøkt å se en film på DVD spilleren i XBox 360.Det var ingen god opplevelse, greitt nok at viftene bråker, det visste jeg jo fra før, men at den ikke skal klare å spille filmen sånn rimelig greitt det var en overraskelse. Jeg er ikke noen ekstrem bildefrik på noen måte, men normal avspilling av en film må en jo forvente. Bildene hakker helt forferdelig. Virker som om den med jevne mellomrom hopper over noen bilder, effekten blir at folk i filmen hopper og rykker rundt sånn nå og da. Jeg snakker ikke om små detaljer eller feil som en må konsentrere seg eller se etter for å få med seg, både jeg og kona syntes det var svært plagsomt. Filmen jeg prøvde var "The Aviator". Andre som har opplevd lignende? Gjelder problemet alle DVD'er eller kan det være noe spesielt med akkurat den filmen? Er det noen måte å fikse problemet på? 5622977[/snapback] Høres ut som om den har problemer med å lese dvd'en. Var den ripete? Ikke opplevd liknende selv. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er det orginal det er snakk om? eg har opplevd hakking i bilde med brente dvd`er.Det samme også med orginale dersom eg kjørte bildet med 60hz. et kjent problem dette desverre. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Er det orginal det er snakk om? eg har opplevd hakking i bilde med brente dvd`er.Det samme også med orginale dersom eg kjørte bildet med 60hz. et kjent problem dette desverre. 5623847[/snapback] Ja det var orginal. Tror ikke det er pga riper. Kan ikke se noen feil på disken. Alt for ofte det skjer uten at det f.eks. stopper helt opp, det ville det gjort om det var så mye riper vil jeg tro. Men kanskje 60Hz er problemet. Jeg har satt boksen til det for ellers var grafikken i spill som Tiger Woods og Kameo veldig rykkete (spiller på vanlig gammeldags TV, har ikke HD skjerm). Blir slitsomt å måtte endre dette frem og tilbake da, hvis det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jepp,enig der du! Har også en TV av gamle sorten Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Min spiller av DVD'er sånn som den skal. Merker ikke noe hakking! Lenke til kommentar
Gotham Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har(hadde) dette problemet. Forsket litt på det idag, og fant ut at visst jeg forandret skjermen fra normal til widescreen, så funka det som det skulle PS:: har gammel firkantet TV Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 oi, firkantet tv? 5632727[/snapback] Ahahaa,ja flirte litt av den der eg også Lenke til kommentar
Gotham Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 oi, firkantet tv? 5632727[/snapback] Ahahaa,ja flirte litt av den der eg også 5632802[/snapback] hehe..mente selfølgelig at sidene i firkanten var like lange...kvadrat må det vel vere Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) er vel ingen tv-er som er kvadratisk såvidt jeg vet.. men jeg kan ta feil:) edit: Men over til problemet, så opplever jeg også hakking når jeg spiller av sone1-dvder. Noen mente det skulle gå over om man bytter fra PAL 60 til vanlig PAL, men dette hjalp ikke meg:( Endret 20. februar 2006 av rekyl Lenke til kommentar
Lars42 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 xbox360 er desverre ikke sonefri,så det er bare sone 2 film med euroxbox.. Lenke til kommentar
henry14 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Opplevde det samme på lørdag med The Dukes of Hazzard. Filmen gikk helt greit, men bonusmaterialet hakket akkurat slik som du beskriver. Plagsomme greier Lenke til kommentar
jjjhhhsss Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 oi, firkantet tv? 5632727[/snapback] Ahahaa,ja flirte litt av den der eg også 5632802[/snapback] hehe..mente selfølgelig at sidene i firkanten var like lange...kvadrat må det vel vere 5635016[/snapback] Nei, rektangel heter det, sidene er i forholdet 4:3. Lenke til kommentar
Xaero Chief Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hvis filmen hakker hele tiden. Kan du skru ned til 50hz.. D funker hos meg;) Men på noen filmer hakker d bare av og til.. D har jeg ikke funnet en løsning til.. Lenke til kommentar
FVEE75 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Er det orginal det er snakk om? eg har opplevd hakking i bilde med brente dvd`er.Det samme også med orginale dersom eg kjørte bildet med 60hz. et kjent problem dette desverre. 5623847[/snapback] klarer xbox360 brente dvdèr ????? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Er det orginal det er snakk om? eg har opplevd hakking i bilde med brente dvd`er.Det samme også med orginale dersom eg kjørte bildet med 60hz. et kjent problem dette desverre. 5623847[/snapback] klarer xbox360 brente dvdèr ??? 5672022[/snapback] Ja! Men det kan variere trur eg Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg har også merket hakking i dvd avspilling.. spilte av the wedding crashers, av og til hakket det spesielt på lyse partier. jeg har en hd klar thomson lcd intuvia.. ingen riper i dvd platen heller.. noen forslag? Lenke til kommentar
HanZl Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg hadde også problemet med dvd filmer hakket inmari mye, men etter boksen klikka og jeg sente den inn til service. Etter at jeg fikk den tilbake har jeg aldri hatt problemer med hakking av dvd filmer og at dvd spinner maks heletiden. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 hvor og til hvem sendte du xboxen til HanZl? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå