Gå til innhold

DVD på XBox 360 hakker


OlavHW

Anbefalte innlegg

Nettopp forsøkt å se en film på DVD spilleren i XBox 360.

Det var ingen god opplevelse, greitt nok at viftene bråker, det visste jeg jo fra før, men at den ikke skal klare å spille filmen sånn rimelig greitt det var en overraskelse.

Jeg er ikke noen ekstrem bildefrik på noen måte, men normal avspilling av en film må en jo forvente.

Bildene hakker helt forferdelig. Virker som om den med jevne mellomrom hopper over noen bilder, effekten blir at folk i filmen hopper og rykker rundt sånn nå og da.

Jeg snakker ikke om små detaljer eller feil som en må konsentrere seg eller se etter for å få med seg, både jeg og kona syntes det var svært plagsomt.

 

Filmen jeg prøvde var "The Aviator".

 

Andre som har opplevd lignende? Gjelder problemet alle DVD'er eller kan det være noe spesielt med akkurat den filmen?

Er det noen måte å fikse problemet på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettopp forsøkt å se en film på DVD spilleren i XBox 360.

Det var ingen god opplevelse, greitt nok at viftene bråker, det visste jeg jo fra før, men at den ikke skal klare å spille filmen sånn rimelig greitt det var en overraskelse.

Jeg er ikke noen ekstrem bildefrik på noen måte, men normal avspilling av en film må en jo forvente.

Bildene hakker helt forferdelig. Virker som om den med jevne mellomrom hopper over noen bilder, effekten blir at folk i filmen hopper og rykker rundt sånn nå og da.

Jeg snakker ikke om små detaljer eller feil som en må konsentrere seg eller se etter for å få med seg, både jeg og kona syntes det var svært plagsomt.

 

Filmen jeg prøvde var "The Aviator".

 

Andre som har opplevd lignende? Gjelder problemet alle DVD'er eller kan det være noe spesielt med akkurat den filmen?

Er det noen måte å fikse problemet på?

5622977[/snapback]

 

Høres ut som om den har problemer med å lese dvd'en. Var den ripete? Ikke opplevd liknende selv.

Lenke til kommentar
Er det orginal det er snakk om? eg har opplevd hakking i bilde med brente dvd`er.Det samme også med orginale dersom eg kjørte bildet med 60hz. et kjent problem dette desverre.

5623847[/snapback]

 

Ja det var orginal. Tror ikke det er pga riper. Kan ikke se noen feil på disken. Alt for ofte det skjer uten at det f.eks. stopper helt opp, det ville det gjort om det var så mye riper vil jeg tro.

 

Men kanskje 60Hz er problemet. Jeg har satt boksen til det for ellers var grafikken i spill som Tiger Woods og Kameo veldig rykkete (spiller på vanlig gammeldags TV, har ikke HD skjerm).

Blir slitsomt å måtte endre dette frem og tilbake da, hvis det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

er vel ingen tv-er som er kvadratisk såvidt jeg vet.. men jeg kan ta feil:)

 

edit: Men over til problemet, så opplever jeg også hakking når jeg spiller av sone1-dvder. Noen mente det skulle gå over om man bytter fra PAL 60 til vanlig PAL, men dette hjalp ikke meg:(

Endret av rekyl
Lenke til kommentar
Er det orginal det er snakk om? eg har opplevd hakking i bilde med brente dvd`er.Det samme også med orginale dersom eg kjørte bildet med 60hz. et kjent problem dette desverre.

5623847[/snapback]

 

klarer xbox360 brente dvdèr ???

5672022[/snapback]

 

Ja! Men det kan variere trur eg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...