Gå til innhold

Harald og Thomas LØGNERE!

Anbefalte innlegg

Idol programlederne har alltid midt i programet en liten chat med thomas og harald og hva som skjer på senkveld etter idol.

Men dette er bare tøv!

Thomas og Harald er løgnere..

Senkveld spilles inn på torsdag!! Og så påstår de at det er direkte.

Uprofft sier bare jeg!

Altså.. idol programlederne prater bare med ingenting..

bare en tape.. :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare sett ca 10 minutter med Harald og Thbomas selv, men det slo meg jo øyeblikklig at det var opptak. Var ikke den minste tvil om at det kunne være noe annet når en ser på klippingen. Regner med at dette har vært vanlig kunnskap ganske lenge altså. Så hvorfor trekker du nå plutselig frem dette i dag, nå? :S

Lenke til kommentar

Først og Sist på NRK er enda teitere, der tekster de fortløpende for å få det til å se direkte ut hvis man slår på tekst-tv.

Men kommer det noen utlendinger gir de opp på det, og innser at de må tekste normalt.

At de prøver å få programmet til å se ut som at det er direkte burde ikke gå ut over de som hører dårlig. :)

Lenke til kommentar

Det gjør de faktisk ikke, jeg vet ikke hvorfor du tror det eller hvilken bakgrunn du har for å tro at de tekster fortløpende, men det gjør de altså ikke, det gjorde de hvertfall ikke når jeg var der i arbeidsuka, og jeg fulgte hele prosessen ganske så tett...

Forresten kan jeg fortelle at Først & Sist tar opp sine program sånn omtrent mellom klokken 17:00-20:00 på fredagene, ganske så tett innpå tiden det blir sendt på TV.

EDIT: Hvordan kan du forresten se at noen tekster fortløpende? :blink:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Enig med dimiles her, Thomas og Harald er fenomenale sammen på skjermen. Der har du par som fungerer godt. :)

Har visst lenge at det var opptak, men det gjør ingenting. :)

Og at de har besøk av Idol-vinnerne, vel..de gangene de har finalistene "rett fra studio" så kjører de kanskje bare akkurat DEN delen direkte, eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Programmer som Først&Sist går vel på "live on tape"?

5623841[/snapback]

Nei. Det går altså ikke direkte om det er du spør om. Det er lett i et program som først og sist at de kan havne i tidsnød, noe de for så vidt ikke gjør så veldig ofte, så det er kanskje maks 3-4 minutter sending du ikke ser, som altså er klippet bort, ikke det en gang. Men det er for at man ikke skal risikere at sendeplanen blir forskyvet, at Skavlan ikke skal få stilt noen av spørsmålene, at man må avbryte en som snakker, og slike ting. Etter at det så er tatt opp mellom klokken 17:00-20:00 en gang, sendes det altså til teksting, hvor de tekster sendingen.

Nå er jeg riktignok litt usikker på om de tekster direkte på tekstTV eller ikke, men jeg ser jo ingen grunn til at de skal tekste direkte. Så det er jo litt snålt, men så er det også en del andre ting som må gjøres, så kanskje må de gjøre det på grunn av tidssnød.

EDIT: Bare for å avkrefte noe: Hørte en gang at noen trodde at alle i programmet fikk klare beskjeder om hva de skulle si og at Skavlan hadde et svært manus som han "leste" opp.

Dette er altså ikke sant, og det er latterlig at noen tror det. Skavlan har en liten notatblokk (som dere sikkert har lagt merke til) hvor han skriver noen stikkord, han har tenkt ut en del spørsmål allerede og får hjelp fra stikkordene til å huske det, men det er også mange spørsmål han stiller som ikke tenkt på før han spør de. Deretter svarer gjestene i programmet rett fra hodet og har overhodet ikke fått noen instrukser fra Fredrik eller noen andre om hva de skal svare.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Men...hvordan kan de få besøk av idolfinalistene da?

5622927[/snapback]

fra forrige uke ja.. :hrm:

De unskylder som vanlig med at dagens finalister ikke kan komme fordi de "har det travelt med presse og slikt"

Greit at det er opptak, men da må de ikke påstå noe annet heller da! :thumbdown:

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar

Reklamerer Senkveld med at de sender direkte??

Uansett, ingen bombe at det ikke blir sendt direkte.. Jeg trodde det var noe alle visste :p De sender kanskje noe direkte (som feks når Idol-folka er der) og redigerer det inn?

Ang Først og Sist; Opptaket av programmet skjer ca to timer før sending. Da får de tid til å tekste de utenlandske gjestene før sendingen sendes. De norske blir tekstet underveis..

Lenke til kommentar

Uansett, ingen bombe at det ikke blir sendt direkte.. Jeg trodde det var noe alle visste :p  De sender kanskje noe direkte (som feks når Idol-folka er der) og redigerer det inn?

5625785[/snapback]

De har aldri hatt kveldens idol deltagere der!! :hrm:

De tar inn forrige uke's deltagere! og sier noe slikt som dette:

"Kveldens nye idol finalister har det travelt med å svare til pressen og slikt, men vi her i kveld har vi forrige ukes finalister! På besøk!

Og, som sagt, i løpet av idol sendinga "prater" idol programledere Kåre og Solveig med Harald og numme.. (som de fleste sikkert har lagt merke til), men det klippet man får se der, er altså spilt inn dagen før.

Solveig: Ja, hva skjer hos dere i ikveld da, harald

Harald: Jo, det skal jeg fortelle deg, solveig! i kveld kommer blablablabla

Det kaller jeg å reklamere for å være live.

Jeg sier det igjen så alle forstår det:

Kveldens idol finalister har ALDRI vært der ffs!!

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Kveldens idol finalister har ALDRI vært der ffs!!

5626241[/snapback]

Ikke i år nei, men de hadde det i fjor. Feks da ei gikk ut, så kom hun i Senkveld samme kveld.

Edit: Fant dette:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=224575

"I kveld endte «Idol»-eventyret for Håkon Njøten (18). I «Senkveld» på TV 2 senere på kvelden var smilet fortsatt på plass."

Så der tok du grundig feil!

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Wow.. Hvilken avsløring! Big deal, hva er det som er så farlig med at det ikke er direkte? Det er faktisk veldig få show som er det. At de viser et klipp med T&H i Idol er knapt juks, det er jo bare for å få seerne interesserte.

Småunger blir skuffet når de finner ut at Sesam Stasjon ikke finnes i virkeligheten. Dette er samme greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...