Gå til innhold

Problemer med videosamtale mellom N70 & W900

Athelas

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn har forgjeves prøvd å sette opp en videosamtale. Vi har begge 3G simkort, samme abonnement fra netcom (businesstalk). Det kommer likevel opp en melding om at nettverket eller telefonene ikke støtter det.

Hva kan være galt, og hvordan kan det fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ble lastet ned fra operatøren sin side (telenor).

Men i displayet skal det stå om du har 3G-dekning, eller ikke.

Kan føye til at NetCom har noe dårligere 3G-nett enn Telenor, derfor tenkte jeg at dere ikke hadde dekning da dere prøvde!

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
I tettbebygget strøk så har NetCom bedre dekning enn Telenor, men Telenor har bedre dekning på "landsbygda".

5625084[/snapback]

Alt er relativt... Å si at NetCom har bedre dekning i "tettbygget strøk" kan diskuteres, og jeg er nok til en viss grad enig med deg, men i det store og det hele, så vil nok Telenor har bedre dekning.

Lenke til kommentar
I tettbebygget strøk så har NetCom bedre dekning enn Telenor, men Telenor har bedre dekning på "landsbygda".

5625084[/snapback]

Av erfaring er jeg overhodet ikke enig i dette, men nå er ikke dette en diskusjon om dekningen til TnM vs NC så det er vel greit å holde seg til temaet.

Lenke til kommentar

Last ned innstillinger fra http://netcom.no/ota så starter du telefonene på nytt og prøver. Husk også at det må være 3G-dekning (som en annen nevner over) og at telefonen må være satt opp til å bruke 3G-nettet. Dette ser du på N70'en ved en liten 3-logo og på W900 er det en blå sak ved siden av batteri-ikonet. Det skal vel se ut som et 3-tall det også :-)

-snubbel

Lenke til kommentar
Last ned innstillinger fra http://netcom.no/ota så starter du telefonene på nytt og prøver. Husk også at det må være 3G-dekning (som en annen nevner over) og at telefonen må være satt opp til å bruke 3G-nettet. Dette ser du på N70'en ved en liten 3-logo og på W900 er det en blå sak ved siden av batteri-ikonet. Det skal vel se ut som et 3-tall det også :-)

-snubbel

5626116[/snapback]

Trenger ingen innstillinger for å ha videosamtale...

Lenke til kommentar

-snubbel

5626116[/snapback]

Trenger ingen innstillinger for å ha videosamtale...

5633334[/snapback]

Kjøper du telefon uten subsidering, må du jo selvfølgelig legge inn innstillingene. Måtte i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Du trenger generelle internett-instillinger.

-snubbel

5634215[/snapback]

Videosamtale er en funksjon som ikke krever noen pakkedatatilkobling, derfor ingen innstillinger. Har akkurat testet det her mellom en W900 og N70 og slettet innstillingene på begge før testen.

Lenke til kommentar
Videosamtale er en funksjon som ikke krever noen pakkedatatilkobling, derfor ingen innstillinger. Har akkurat testet det her mellom en W900 og N70 og slettet innstillingene på begge før testen.

5638985[/snapback]

I hvilket nett har du testet? Jeg får ikke satt opp videosamtale mellom to 3G-telefoner i NetCom-nettet med en telefon "rett ut av esken".

-snubbel

Lenke til kommentar

Testet med Telenor. Virker veldig rart at videosamtale ikke fungerer hos NC uten instillinger. Som jeg sa så krever jo ikke videosamtale noen pakkedatatilkobling, noe de aktuelle instillingene er til. Videosamtale er jo i 3G-nettet som vanlig samtale er i GSM-nettet, altså en basic funksjon som ikke trenger noen instillinger for å fungere. Hvis NC krever internett-instillinger for å få videosamtale til å fungere har de et meget sært 3G-nett.

Lenke til kommentar
Hvis NC krever internett-instillinger for å få videosamtale til å fungere har de et meget sært 3G-nett.

5640236[/snapback]

Etter mye frem og tilbake har jeg funnet ut hva som egentlig kreves, nemlig at telefonen settes til å faktisk benytte 3G-nettet. Dette er ingen ota-instilling men en innstilling under datainnstillinger på telefonen. De første modellene vi fikk inn fra leverandørene var satt til kun å bruke GSM. De siste vi har fått inn er satt til å koble seg på 3G-nettet automagisk.

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...