Conejos Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har bare et spørsmål for moroskyld: Hvordan fungerer et Dual-Xeon oppsett til gaming? Eksempel på oppsett: Hovedkort: Asus NCL-DE, I7520,Socket-604, Dual-Xeon CPU: Intel Pentium 4 Xeon 3.0GHz (x2) Skjermkort: Gainward GeForce 7800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Raskere enkelt kjærne prosessoer er å foretrekke.. det er få spill som drar spesielt nytte av 2xcpu/dual core... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Ville heller ha kjøpt En krafig prosessor, eller dualcore.. AMD da det er snakk om gaming! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Etter kvart som dualcore-cpuene blir meir vanlig så vil nok støtten for dual-cpu i spel bli bedre. Men xeon-cpuene er vinkla mot servere så eg veit ikkje heilt korleis dei yter i spel. Skulle eigentleg teste min eigen dual xeon 2.4Ghz med windows og speling men eg har rett og slett ikkje gidda å legg windows inn på ein hd for å teste. Lenke til kommentar
techs Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg trodde dual-xeon var server oppsett det... Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg trodde dual-xeon var server oppsett det... 5625568[/snapback] Vel.. en DC opteron eller en enkelt kjerne opteron er også retta mot servere.. allikevell bruker mange dem til gaming/oc.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hvordan fungerer et Dual-Xeon oppsett til gaming? 5622534[/snapback] Dårlig, sett i forhold til kor mye det koster...... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg trodde dual-xeon var server oppsett det... 5625568[/snapback] Vel.. en DC opteron eller en enkelt kjerne opteron er også retta mot servere.. allikevell bruker mange dem til gaming/oc.. 5625575[/snapback] Opteron er vel tilnærmet lik en Athlon64, bare produsert til mye høyere kvalitetsstandarder og enabla for multiCPU bruk...? Xeox er vel tilnærmet lik en Pentium 4, bare produsert til mye høyere kvalitetsstandarder og enabla for multiCPU bruk..? En single opteron og en Athlon64 med samme specs yter jo "det samme", gjør de ikke? Ville tro Xeon gjør det samme? Mulig Xeon får teknologinyvinninger før/senere enn Desktop markedet da...? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Må huske at det er forskjell på Opteron her nå da. Opteron 100 som har vært så populært nå i det siste kan ikke kjøres i dual. Beregnet på budjsett servere og ser ut som A64. Opteron 200 eller 800 derimot er annerledes oppbygd og kan kjøres med henholdsvis opp til 2 eller 8 cpuer sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå