diosyria Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Etter mange års erfaring med å sette sammen pc`er, påtok jeg meg ansvaret for en kompis med å sette sammen en pc- Hovedkortet er et Asus A7n8x 2 stk Sata disker.. Uten erfaringer med Sata disker, så dukker derfor mitt problem opp her. Under oppstart og i Bios, finner ikke systemet noen av diskene!!?? Har prøvd det aller meste, finner ingenting i bios som gjør meg klokere. Under oppstart kan jeg velge (F4) med å gå inn i Raid oppsett. klarer og formatere diskene der, men finner altså ikke diskene etterpå. Håper noen her kan tipse meg!! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har du prøvd med SATA-drivere? Eventuellt ny BIOS? Lenke til kommentar
diosyria Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Har du prøvd med SATA-drivere? Eventuellt ny BIOS? 5622200[/snapback] Hvordan legger jeg inn Sata drivere sånn i starten av et oppsett?Brenne de på en disk og boote på den? Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har du prøvd med SATA-drivere? Eventuellt ny BIOS? 5622200[/snapback] Hvordan legger jeg inn Sata drivere sånn i starten av et oppsett?Brenne de på en disk og boote på den? 5622279[/snapback] Diskett ja, hvis det var det du mente... Men hvis jeg har forstått deg rett. Du finner harddisken før du formatterer, men ikke etter? Lenke til kommentar
diosyria Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Har du prøvd med SATA-drivere? Eventuellt ny BIOS? 5622200[/snapback] Hvordan legger jeg inn Sata drivere sånn i starten av et oppsett?Brenne de på en disk og boote på den? 5622279[/snapback] Diskett ja, hvis det var det du mente... Men hvis jeg har forstått deg rett. Du finner harddisken før du formatterer, men ikke etter? 5622652[/snapback] Nope.. finner ikke disken før jeg går inni raid oppsettet.. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Punkt 1-8 er ikke nødvending, med mindre du vil. (1. Slå på PC'en 2. Putt in Windows XP CD 3. Start Installasjon av Windows XP 4. Trykk på F2 når du ser det 5. Installer Driverne 6. Installer Windows 7. Installer S-ATA driverne som følger med Hovedkortet (CD)) 8. Restart PC'en 9. Hvis du ikke finner dem nå så gjør følgende 10. Trykk på Start>Kontrollpanel>Administrative Verktøy>Datamaskinbehandling>Diskbehandling 11. Let etter S-ATA diskene, så tar du og formaterer dem (ikke den som har windows i seg). 12. Restart PC'en 13. Hvis de ikke er til å finne på punkt 11. Da gjør du følgende. 14. Finn ut hvilken merke det er 15. Gå på hjemmesiden dems og finn et utility program som kan brukes I DOS. Som MAXBLAST til Maxtor. (se maxtor.com) HUSK AT PROGRAMMET MÅ VÆRE TIL DEN HARDDISK TYPEN!! 16. Prøv å formater harddiskene i DOS med programmet. Hvis dette ikke hjelper.. vel da vet jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå