BigJackW Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei Jeg går i 9ende nå men jeg tenkter jeg skal søke på Medier og kommunikasjon når jeg skal på videregående. Hvor stort snitt trenger jeg ? Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei Jeg går i 9ende nå men jeg tenkter jeg skal søke på Medier og kommunikasjon når jeg skal på videregående. Hvor stort snitt trenger jeg ? 5622069[/snapback] du skal søke på tre skoler når du skal finne ut hvor du skal gå. Ett tips kan være å søke to uoppnåelige skoler, og én skole som du vil gå på... hadde ei i klassen i fjord som gjordet det. snittet for å komme inn var ca 4,5. Men hun hadde knapt 2... Men for å være sikker bør du jo ha 5-6... Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det spørs helt hvilket fylke du bor i, snittet er forskjellig fra hver skole som har linja. Den gangen jeg kom inn på den linja i mitt fylke lå snittet på rundt 5,0. Men det er flere år siden, og det ble sagt mens jeg gikk der at snittet sank for hvert år. Uansett er det jo bare å sette linja på 1.valg! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg bor i Nord-Trøndelag. Lenke til kommentar
Idudi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Det var ikke samme sted. Selvom det var 5 i snitt når jeg kom inn så var det mange som ikke hadde mer enn 4 i snitt. Så det er verdt å søke uansett Lenke til kommentar
DonKristo Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Kanskje du kan høre med moen som går der, eller noen som kjenner noen som går der om de vet hva snittet er. Eller rett og slett bare ringe skolen og høre hva snittet er. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det varierer vel fra år til år. I år er det ca 46 poeng for å komme inn på de gode skolene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå