Venerable Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan heltene skal være. Jeg bryr meg ikke engang om de er helter eller ikke. Min favoritthelt er Ashitaka fra Princess Mononoke. Samtidig som han er en utrolig mektig kriger, tenker han alltid på alle andre. Til og med sine fiender. Han handler alltid rettferdig, sympatisk og ærlig. (Andre eksempler: Once Upon A Time In China (Jet Li), MacGyver, Jackie Chan i de fleste filmene sine etc.] Chow Yun-Fat i Hard Boiled er mer en slik badass og hensynsløs helt som gjør det han vil. (Andre eksempler: Sniper (Tom Berenger), The Marksman (Wesley Snipes), Van Damme og Arnold i nesten alle sine filmer, etc.) Så kan jeg nevne Alex karakteren til Van Damme i Double Impact. Som nesten ikke oppfører seg som en helt engang. Han er en kriminell jævel i Hong Kong som joiner de snille i jakten etter hevn. (Andre eksempler: Django (Franco Nero), Lone Wolf and Cub serien (Tomisaburo Wakayama), Pitch Black (Vin Diesel), Escape From New York (Kurt Russel) etc.) For meg er det ikke så viktig om personen jeg heier på er the good guy eller the bad guy (eller hva slags type bad/good guy). Så lenge han er utrolig flink, og er 100% cool når det trengs vil jeg antageligvis heie på han. Problemet er bare at filmene gir deg ofte en svært god grunn til å heie på heltene (Eksempler: Collateral, Platoon, The Last of the Mohicans.) Og da hjelper det ikke uansett hvor kul bad guyen er. Ichi the Killer og Black Eagle er filmer hvor jeg heier på dem som egentlig skal være the bad guy. Endret 19. februar 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
underground Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 John Rambo er og blir den største helten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 What you call hell, he calls home. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Enig, MacGyver er rå, kjempe bra forbilde og løser ting på en fantastisk måte, uten unødvendig vold og han bærer ikke pistol ! 5629973[/snapback] Mens mine helter, Jack og Vic, løser problemene på en fantastisk måte, med unødvendig vold og masse våpen! 5630028[/snapback] Right on! Vic er kongen. Som når han stikker en fyr med nålen fra politiskiltet for at han skal si hvor de politi-drepende vennene til fyren er hen Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 En helt skal være som Mickey O'Neil, fra Snatch (Brad Pitt)! - Balle-hard - Uredd (samme? ) - Kongen i ringen - Utspekulert - Hevnlysten! - En skikkelig underdog, som viser seg å eie alle! =) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) The Bride(Uma Thurman) fra Kill Bill -Kald, kynisk (men samtidig en kjærlig mor) -God til å sloss -"Fighter" -Lidenskapelig(av typen hevn/hat først og fremst) -Vel, hvordan skal jeg formulere det? Hun har makt. -Nådeløs -Stil og eleganse Sikkert mye jeg glemte her, men hva mer kan en spørre om? Anyway, hva med anti-helter? De er noe for seg de og! O-Ren Ishii, Cottonmouth(Lucy Liu) fra samme film: Ellers så er jo John Travolta en stillig anti-helt i den del filmer. Men den aller tøffeste anti-helten er Invader Zim. Han er overlegen. Endret 19. februar 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Matlock über alles. Med glimt i øyet får han skurkepakket bak lås og slå! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jackie Chan! Ingen slår ham. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Det er fordi Jackie kun sloss i sine egne regisserte filmer Some Van Damme sier i Bloodsport. "Bricks don't hit back" Siden vi nevner kamsport-jenter: Vakrere og dyktigere sverd-jente enn hu her finnes det neppe maken til: AZUMI: Endret 20. februar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
underground Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det er bare en mann: 5633584[/snapback] Han ble jo banka opp av kona si det ville aldri Rambo godtatt. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 En helt skal være som Mickey O'Neil, fra Snatch (Brad Pitt)! - Balle-hard - Uredd (samme? ) - Kongen i ringen - Utspekulert - Hevnlysten! - En skikkelig underdog, som viser seg å eie alle! =) 5633620[/snapback] -... Og en forferdelig "dialekt"! :!: Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 jeg liker følseskalle drapsmaskiner. som John preston (equalibrium), Jack Bauer (24) og ikke minst denne fyren her: <3 alucard Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Min helt... hmm, må vel være John Rambo Og selfølgelig! !-MacGyver-! ' Altså helten min må kunne sine saker Endret 20. februar 2006 av Litejk Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Han ble jo banka opp av kona si det ville aldri Rambo godtatt. Lorenzo Lamas ja, men ikke Reno Raines Lenke til kommentar
underground Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Han ble jo banka opp av kona si det ville aldri Rambo godtatt. Lorenzo Lamas ja, men ikke Reno Raines 5635692[/snapback] Nei vet det, men er langt under Rambo alikevel. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Er egentlig litt usikkert på det. Rambo har helt klart ekstreme macho/helte trekk, som Raines ikke har sjangs mot. Men det er bare på utsiden. Inni er han som en skadet liten unge. Raines derimot er mye hardere i det større bilde. Endret 20. februar 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Heltene mine: The Terminator Batman The Punisher det er mangen fler som jeg ikke kommer på nå..... Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Clint Eastwood, uten tvil. Omtrent alle karakterene han spilte tildig i karrieren sin, hadde ingen skrupler for å myrde, men var likevel snill mot de svakerestilte... Men det som gjør han så spesiell er blikket, jeg får frysninger hver gang han kniper øynene sammen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå