Gå til innhold

Hvordan liker du helten din?

co2

Anbefalte innlegg

[iC,18/02-2006 : 18:33]
Ingen er kaldere en Jack Bauer. :thumbup:

5626036[/snapback]

Egentlig, jo. Veldig, veldig mange er kaldere (og mer interessant, samt mindre strait-forward) enn Jack Bauer. :whistle:

5626893[/snapback]

Nevn da 50 stykker som er kaldere enn Mr. Bauer. :ermm:

5626910[/snapback]

Å nevne 50 blir mye, men jeg kan da nevne en god del, jeg.

-Maximus i "Gladiator" er da kald.

-Blondie ("the ugly" kaller han Blondie - Han spilles av Clinter'n) i Spaghetti-western filmene er kald.

-Vic i serien "The Shield" er jo iskald.

-John McClane er jo ganske så kald, han.

-The Punisher er kald som kaldheten selv.

-T-800 er ikke neo menneske, men fortsatt en helt/antihelt. Kaaaald!

-Michael Corleone i "Gudfaren"-trilogien er jo hele Nord-Polen samlet i en menneskekropp!

-Tommy DeVito i "GoodFellas" (spilt av Joe Pesci) er jo så kald at han vant oscar for rollen!

-Tony Montana fra "Scarface". Nok et iskaldt portrett levert av Pacino selv. Brr!

-Prisoner KSC2-303 i "Versus"? *for kald til å forklare*

Nå finnes det ingen fasit da, selvfølgelig, men jeg kan uten tvil påstå at alle disse (og mange flere! Disse var bare fra min DVD-samling) er mye kaldere enn Bauer. Bauer er bare en annen nikkedukke, han! :tease:

Chuck Norris er bare en fløtepus! :wee:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, er nok egentlig vanskelig å bli kaldere en Bauer. Når fyren tar livet av en person i avhør og kutter hodet av fyren for å komme seg inn "undercover" i et kriminelt miljø, vel da er man temmelig kald.

Kanskje ikke den aller "kaldeste", men ikke langt ifra.

Lenke til kommentar

Han kutter av hodet for å komme inn i det miljøet under cover, ja. Det finnes helter som gjør det kun fordi de har så forbanna lyst! :p

Glemte forresten å nevne Woody Harrelson i rollen som Mickey Knox i den relativt kontroversielle filmen Natural Born Killers.

Kaldere enn det blir man knapt. Han er så kald at jeg ikke liker fyren i det hele tatt. :scared:

Lenke til kommentar
Han kutter av hodet for å komme inn i det miljøet under cover, ja. Det finnes helter som gjør det kun fordi de har så forbanna lyst! :p

Glemte forresten å nevne Woody Harrelson i rollen som Mickey Knox i den relativt kontroversielle filmen Natural Born Killers.

Kaldere enn det blir man knapt. Han er så kald at jeg ikke liker fyren i det hele tatt. :scared:

5627179[/snapback]

Ja, men han er nå ingen helt. Ikke for min del ihvertfall.

Skal man ta for seg helter så er det få som er kaldere enn Bauer. (Tar man med bandittene så er nå mange kaldere ;) ).

Lenke til kommentar

Det finnes noe som helter antihelt da. En antihelt er nå like mye en helt som heltene selv.

Det finnes jo mange "helter" som ikke er helter for de fleste, men som noen kan betrakte som sin egen helt. Clint Eastwood i Spaghetti-Western trilogien er vel den første personen i filmhistorien som ble sett på som en "antihelt". Det fantes sikkert flere før han, men det var når Fistful Of Dollars kom at det ordet ble "oppfunnet", var det ikke? :hmm:

Mickey Knox er difinitivt en helt, dog en helt av antihelt-typen. Den mest antiheltete antihelt-typen.

Dessuten skammer jeg meg over at jeg ikke har nevnt Porter i "Payback" enda. Det er definitivt en av mine store favoritter, og han er også en antihelt, en ganske kald en, når det kommer til stykket (en "snill", men samtidig slem antihelt, slik som The Punisher).

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Crispin: Rodimus Prime/Hotshot?

Grimlock ble med bad guys i en episode, men vendte tilbake og banket de opp sammen med resten av Dinobots, mens de reddet samtlige Autobots.

Men litt off topic dette her, kanskje på sin plass med en egen Transformers tråd. Filmen kommer jo neste år. (Mener det er en egen tråd om denne her)

5626028[/snapback]

Bingo! Transformers er utrolig kult, men kjenner jeg har glemt mye nå, hadde vært fet med et lass transformers blad og filmer!

Lenke til kommentar

MacGyver har ingenting med ordet 'helt' å gjøre, om man ikke måler det i proposjoner av hockeysveis.. Da er en han riktignok uslåelig, men ikke ellers.

Jeg mer imponert av Mr. Bean sine kreative løsninger på problemer enn han. :)

MacGyver har ikke engang den homoerotiske touchen som får andre helter til å bli en blast.

Anti-helter er bedre dog.

S,

Lenke til kommentar
MacGyver har ingenting med ordet 'helt' å gjøre, om man ikke måler det i proposjoner av hockeysveis.. Da er en han riktignok uslåelig, men ikke ellers.

Jeg mer imponert av Mr. Bean sine kreative løsninger på problemer enn han. :)

MacGyver har ikke engang den homoerotiske touchen som får andre helter til å bli en blast.

Anti-helter er bedre dog.

S,

5629129[/snapback]

Latterligste jeg har hørt. MacGyver er den største helten av alle. Jeg vil si 80-tallets Messias.

Der Jesus forvandlet vann til vin, lagde Mac'ern bomber ut av en appelsin og en malingsboks.

Der andre brukte roundhouse-kicks og maskingevær for å bekjempe fienden, viste MacGyver medmenneskelighet, omtanke og en enorm intelligens og kreativitet i de hardeste situasjoner.

Lenke til kommentar

Tror jaggu jeg må dukke litt dypere for å finne den ultimate helten.

Edmond Dantes. For en mann. Han er den geniale hevner. Han går ikke bare og dreper personene som gjorde ham urett. Han bruker lang tid og masse penger på å ødelegge dem helt. Treffe dem der det svir aller mest. Iskald vil noen si. Men han viser tilgivelse for sitt siste offer. Nettopp derfor er han den beste helten av alle.

Haha, ellers har du Fantomet da. Eller Conan, selve urmannen. Og Clintern da, som ble nevnt tidligere. :hmm:

Lenke til kommentar

Problemet er at MacGyver er urealistisk. Har du prøvd å lage en bombe ut av appelsiner og binders? Jeg har. Det funker ikke.

Tenk deg følgende situasjon: En atombombe går av om 2 minutter, terroristen som kan desarmeringskoden sitter foran deg og nekter å si noe og DU må løse problemet. Hvordan løses problemet? La oss se på de forskjellige strategiene:

Jack Bauer: We can do this the easy way or the hard way. *ta tak i nærmeste lamp, rive ut ledningen, elektrosjokkere terroristen til å si hva koden er* Dagen er reddet.

Vic Mackey: *daske med telefonkatalog til han sier hva koden er* Dagen er reddet.

Angus MacGyver: Bruke strikk og binders til å desarmere bomben, men det fungerer selvsagt ikke, så bomben sprenger og alle dør. Joda, medmenneskelighet og omtanke er skjønt og fint, men nå er alle i 20 mils omkrets likvidert.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Liker egentlig ikke MacGyver noe særlig, men en ting skal han ha: alle tingene han finner på, er gjennomførbare ved bruk av fysikken og kjemiens lover. Det eneste som ikke er tatt med, er de essensielle tingene som trengs for å kunne lage bomber/ få ting til å sprenge, osv. Dette for at TV-selskapene ikke skal stå ansvarlig for de skader som måtte oppstå hvis folk skulle prøve det selv.

EDIT: Ikke at dette gjør MacGyver episodene noe spesielt mer realistisk

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Latterligste jeg har hørt. MacGyver er den største helten av alle. Jeg vil si 80-tallets Messias.

Der Jesus forvandlet vann til vin, lagde Mac'ern bomber ut av en appelsin og en malingsboks.

Der andre brukte roundhouse-kicks og maskingevær for å bekjempe fienden, viste MacGyver medmenneskelighet, omtanke og en enorm intelligens og kreativitet i de hardeste situasjoner.

5630235[/snapback]

Du tar helt feil. Sympatiske, flinke og omtenksomme helter er gørr kjedelig. MacGyver er som som et hemmelig medlem av Hakkespettene i Donald. Han er for politisk korrekt. Det blir ikke noe gøy. Jens Stoltenberg har f.eks sikkert mye godt innabords, men som en helt blir han bare kjedelig.

Ne nei, det vi trenger først og fremst er en propagandisk høyrevridd verden der kjeltringer og tyver ikke blir sett på misforståtte individer med en hard oppvekst som uheldigvis kom på feil bane. Kriminelle skal helst ses på som avskum og en pest som trenger å bli "wiped" av overflaten av jorden fortest mulig. Med eksplosiver! Det skal være en verden der feminister og sosialister holder dette avskummet fritt i gaten med sin 'sympati', og avskummet får vandre fritt og bli større og større.

Og DERFRA skal det spire opp den halveis stumme og lavt intellektuelle tøffingen med helst en SVÆR fuckin' pistol, som endelig får fjernet skiten fra gatene én gang for alle. Helst av den typen som også mener det er helt nødvendig og greit å dytte et par bestemødre ned trappen for å redde verden.

George Bush er en slik helt. :w00t:

Eller Paul Kersey i Death Wish filmene. I nummer 3 sprenger han hovedbossen ut av leiligheten sin med en helvetes bazooka! Blir det bedre? Neppe. Eller ta hele konseptet med Rambo, som jo er superhomoerotisk propaganda for Vietnamkrigen. Det blir ikke bedre enn dette. Heltefilmer er helt klart på sitt herligste når de er propaganda for et skikkelig høyreekstremt livssyn.

Og kvinner skal helst ses på som utelukkende sexobjekter, som selvsagt legger seg på rygg for en ekte mann. Gjerne fornekter hun dette en stund uti filmen og er feministisk, men ender opp med å ikke kunne motstå. Fordi kvinner tross alt er underlegne.

Chuck Norris er godkjent. Og Mr T. Og Hulk Hogan.

James Bond er i grenseland, men jeg har aldri likt fyren. For gentleman-like.

Helter skal være mer som huleboere. Eventuelt neandertalere. Og de skal være nådeløse og våpenglade.

S,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...