Gå til innhold

Opera bruker mye av minnet!


Lil-H

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg gjorde et kjapt spøk på dette emnet, men fant ikke noe.

 

Når jeg bruker Opera, 8,51 riktignok, bruker den forferdelig mye ressurser, akkurat nå bruker den Men Usage: 65 052K, jeg kan ikke skjønne hvorfor den skal kreve så mye?

 

Har bare 3 faner oppe å går; nordicmafia, play og denne.

noen ideer om hva som er galt? jeg går ikke over til FF hvis noen hadde tenkt til å nevne det :p

 

hehe, hvis det skulle være av interesse kjører jeg

xp2800 @ 3200+

1024ddr ram @ pc 3700

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bruker 65 MB RAM og du klager?

 

Som jeg leste ppå forumet for et par dager siden, "minnet er til for å brukes". Meget godt sagt.

 

Min Opera bruker 140 MB, javaw (azureus) bruker 73, eMule 71, WoW 39 (inaktiv), mIRC på usle 26 MB, vivplay.exe 25 MB (TVKoo, sant?).

 

Jeg har også 1 GB RAM og jeg husker ikke sist jeg re-installerte Windows. *trøste Windows*

 

Forøvrig, FireFox bruker godt med minne den også.

Lenke til kommentar

Med standardinnstillinger bruker Opera en viss andel av minnet til å cache websider du har besøkt. Jeg vet selvfølgelig ikke akkurat hvilke algoritme de benytter, men har forstått det slik at mengden tilgjengelig minne er en av faktorene (forståelig nok). Du kan overstyre denne automatikken under

Tools | Preferences | Advanced -> History.

 

Poenget her er imidlertidig at Opera bruker dette minnet til noe fornuftig, nemlig å gjøre surfingen raskere. Det er ikke en feil som gjør at masse minne blir kastet bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...