Tomzern Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 HJEELP! Pcen slår seg av/restarter av seg selv, helt uten videre under spilling. Det rare er at etter jeg har starta den opp på nytt, slår den seg av igjen flere ganger uavhengig av om jeg spiller eller ikke...Det er liksom nesten bare et spørsmål om tid...Har prøvd å oppdatere de fleste driverne, og prøvd med både omega og catalyst skjermkort driver, samt flere typer skjermkort, men samme skjer... Det har vært et problem siden siste formatering for en stund siden..Har også satt inn TV-kort for en stund siden, men tror ikke det er årsaken.. Hva kan være galt? Se specs i profil... Mvh Tomzern Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Du kan kjøre diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Er prosessoren eller skjermkortet varmt? Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Kom til å tenke på varme selv, åpnet pcen, skjerkortet kjennes greit ut, CPU'en virker VELDIG varm...Det står at den er rundt 55 grader i bios, mens nå i windows står det 71 Heatsinken er så varm at jeg bare kan ha fingeren der i et sekund før jeg nærmest får brannsår!! Tror jeg skal ta av heatsinken og sjekke den jeg, har jo gått greit før...Kan ny kjølepasta være tingen? Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) 71 grader idle er i meste laget ja..! Og under spilling vil den jo stige enda mer, trur det er temperaturen som er problemet her! Prøv med ny pasta, og pass på at du setter kjøleren ordentlig på. Edit: Her har du en grei kjølepasta: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302888 Endret 17. februar 2006 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
kong3n Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Vis det står 51 Grader i bios så stemmer det nok mere enn det som står i Windows, 51 grader er ikke unormalt men litt høyt. Det som også kan være feil er att du har fått spyware eller virus av noe slag, så anbefaller deg å kjøre virus scanner eller en spyware remover av noe slag. Vis ikke det fungerer så prøv å få på noe pasta på din CPU eller kjør diagnoseprogram da finner du nok garantert feilen. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Vis det står 51 Grader i bios så stemmer det nok mere enn det som står i Windows, 51 grader er ikke unormalt men litt høyt. Det som også kan være feil er att du har fått spyware eller virus av noe slag, så anbefaller deg å kjøre virus scanner eller en spyware remover av noe slag. Vis ikke det fungerer så prøv å få på noe pasta på din CPU eller kjør diagnoseprogram da finner du nok garantert feilen. 5622094[/snapback] Om cpu-en er 51 grader, skal en ikke brenne seg når en tar på kjøleren. Vil vere varmt ja, men en skal ikke få brannsår av å ta på den Edit: Men som Kong3n sa, temperaturen i bios er nok mer korrekt enn i windows Endret 17. februar 2006 av Sheriff_buford Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Hei! Da har jeg hatt av kjøleribba..Skrudde av vifta, og der lå det et 5mm tykt lag med tettpakka støv Fjernet dette, og renset prosessor og ribbe for pasta, tok på ny kjølepasta som jeg tilfeldigvis hadde liggende. Nå ser det ut som den ligger stabilt på 47-48 grader gitt Skal allikevel følge med litt, men tror og håper problemet er løst, nå kan jeg ta på ribba så lenge jeg vil ihvertfall=) Takk for hjelpen Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå