Homealone Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Noen erfaringer med å koble to radiatorer sammen i et komplett vannkjølingssett? Hvor mye effekt vil det utgjøre med to radiatorer? Takker for innspill. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hei, jeg har nettopp installert GIANT-radiator nr. 2 og det senket vanntempen min ned mot romtemp med to papst-vifter. Jeg tjente ca. 5 grader på det, men tallene er ikke helt nøyaktig, for jeg har også skiftet fra amd xp til p4. Uansett, jeg tror kjøleeffekten vil være dobbelt så god, selv om den semantiske betydningen av ordet "dobbelt" selvsagt i denne sammenhengen blir absurd. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 19:09, skrev Homealone:Noen erfaringer med å koble to radiatorer sammen i et komplett vannkjølingssett? Hvor mye effekt vil det utgjøre med to radiatorer? Takker for innspill. Kjøle kapasiteten skal dobles. Hvis oppsettet er likt på begge radiatorer, med vifter, luftgjennomstrømning osv. MEN hvor mye temperaturen senkes er vanskelig og si. 5 grader som nevnt over kan være en brukbar indikasjon. Som du sikkert vet, kommer du aldri under romtemperatur. Utover dette har jeg desverre ingen erfaringer med 2 radiatorer. Lenke til kommentar
Homealone Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Høres bra ut noen erfaringer med vanntank? Er det i det hele tatt nødvendig? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 er ikke nødvendig med vanntank nei, men det er greit mtp luft i systemet osv Lenke til kommentar
Homealone Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Hvilken radiator anbefaler forumet? Hvor bør den monteres? Støy er en viktig faktor for meg. Har et Chieftec Dragon Servertower. Lenke til kommentar
muv Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 19:49, skrev Maroder_S:Hei, jeg har nettopp installert GIANT-radiator nr. 2 og det senket vanntempen min ned mot romtemp med to papst-vifter. Jeg tjente ca. 5 grader på det, men tallene er ikke helt nøyaktig, for jeg har også skiftet fra amd xp til p4. Uansett, jeg tror kjøleeffekten vil være dobbelt så god, selv om den semantiske betydningen av ordet "dobbelt" selvsagt i denne sammenhengen blir absurd. Hva er cpu tempraturen din da? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Har vært bortpå slik en tråd før, men da ble jeg nedstemt p.g.a at jeg var for å bruke to radiatorer. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 21:41, skrev Homealone:Hvilken radiator anbefaler forumet? Hvor bør den monteres? Støy er en viktig faktor for meg. Har et Chieftec Dragon Servertower. Gigant radiator fra 3dfxcool. Plassering? I toppen av kassa (krever jo at du kutter i kassa da men...) Lenke til kommentar
Homealone Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Jeg har i dag en 32db papstvifte på en alpha kjøler. Ligger på ca 45 grader på full load. Har en p4 1.8 klokket til 2.4 men får den ikke noe høyere! Lenke til kommentar
dale Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jeg har 2 black ice extreme... Har aldri målt noe forskjell, men bare permo får ut fingern og sender meg Psu'en til TEC'et så blir det fart på sakene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå