kimpet Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hei, har en IBM R50e jeg synes den er "litt treg", derfor sitter jeg og lurer litt på om jeg kan åpne greia og oppgradere den litt. Specs IBM R50e Celeron M 1400Mhz 256mb ram Å oppgradere rammen er jo en grei sak, setter i 512MB til, men når jeg gjelder CPU så har jeg en Pentium M 750 liggende som jeg har brukt til min spille-desktop. skal oppgradere den så hadde tenkt å bruke den i laptoppen. Jeg VET at du kan kjøpe R50e Originalt med Pentium M opp til 750 eller 745 Det må da være mulig å bytte ut denne treige Celeron'en med den kvikke 750 prosessoren, mulig ikke hovedkort'et klarer 133mhz men kan jo bare kjøre 750'en litt ned-klokket. Anyway det jeg lurer på er om noen her har hatt fra hverandre en sånn eller lignende IBM laptop, og eller om kjølesystemet klarer ekstra varme, men tvivler på det er så mye extra varme siden PentiumM også er en enegi snål prosessor. Any help appritiated. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Er det denne så tror jeg du ikke har støtte for mer enn 400mhz bus. Pentiumen du har til overs er 533mhz : Intel Pentium M 750 1.86GHz PC533, 2MB Dette er sikkert den du har i laptopen : Intel® Celeron® M processor 360 1MB L2 1.40 GHz 400 MHz Vet ikke sikkert om den automatisk blir 400 om du setter den i. Er jo bare og teste om det er samme cpu slot type. (ikke tving den nedi uansett ) Varme: Pentium M produserer mindre varme enn den celeronen siden den har speedstep. Endret 17. februar 2006 av darkz Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Du må nok ha 400mhz prosessor. Lenke til kommentar
kimpet Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg bruker denne CPU i mitt desktop board med en 479<->479 adaptor og den har ingen problem med å kjøre den på både 400mhz og 533mhz. Men noen som har splittet en sånn laptop? er det mye demontering før du kommer ned til CPU'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå