Bisarre Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Kunne trenge å linke sammen to maskiner... Den ene har tilgang på ADSL. Problemet er bare det at de er en kilometer fra hverandre. Noen som har et forslag på løsning? Lenke til kommentar
sasja1972 Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hei, Vi er 7 naboer som deler en linje. Og vi har trådløs forbindelse som strekker seg over 6-7 kilometer. Her er det riktignok fri sikt men du burde fint klare en km uten fri sikt. Vi bruker utstyr fra Cisco, Antennene er retningsbestemte. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Med radio er det vel bare størrelsen på senderen som avgjør hvor langt det kan gå, men jeg vil tro at lommeboka vil stoppe deg fra et slikt prosjekt. Finnes forsåvidt ingen andre alternativ, når det er snakk om slike avstander.(hvis du da ikke setter opp mange baser mellom, men det blir altfor dyrt det også) Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 19:04, skrev sasja1972:Hei,Vi er 7 naboer som deler en linje. Og vi har trådløs forbindelse som strekker seg over 6-7 kilometer. Her er det riktignok fri sikt men du burde fint klare en km uten fri sikt. Vi bruker utstyr fra Cisco, Antennene er retningsbestemte. Hvordan har dere finangsiert dette nettet? Det burde jo vere forferdelig dyrt. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Det behøver ikke være så forferdelig dyrt! :smile: Man kan også lage antenner selv av blikkbokser (veldig enkelt) disse når over 5 km faktisk! Ellers har http://www.wlansupply.no/ et godt utvalg at trådløsprodukter med mye ekstra-utstyr for antenner osv. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 sjekk også http://www.norwaywireless.net Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 slutt å reklamer for firmaet ditt!!!! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 22:22, skrev lavizh:slutt å reklamer for firmaet ditt!!!! hva var galt med det der.. han poster jo nyttig info! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 22:22, skrev lavizh:slutt å reklamer for firmaet ditt!!!! Det går greit i slike tilfeller. Men å reklamere aktivt er noe helt annet, og er ikke aksepter på forumet her. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg ble fortalt dette i går, og alle meldinger signerer jeg nå med hvem jeg er og hvor jeg er ifra, så ingen skal oppfatte dette feil. Se ellers http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...m=61&replies=18 Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Av disse produketene deres.. Hvor langt er det mulig å nå til en pris under 10000? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 En p2p link? Eksempel: 769 (PCI konverter) 869 (PC-card gold) 443 (Pigtial SMA) 521 (8m SMA kabel) 1233 (Cavity antenne) ----- 3835,- For én side. Samme på andre enden av linken. Denne rekker ca 2-3 km. Lengre rekkevidder kan også oppnås, dette var bare et eksempel. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hehe:) Er det tillatt å reklamere på den måten i signaturen da? Syns det hvertfall er snuskete i forhold til å av og til skyte inn, klart du kan si hvor du kommer fra, men det er jo superreklame. Egentlig... Lenke til kommentar
mascot Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Uansett hvordan det blir gjort er det noen som syntes det er galt. På denne måten blir det i hvertfall ikke lagt noe skjul på hvor jeg kommer ifra. Da blir det i hvertfall ingen utspekulert snik-reklame. Jeg prøver her å bidra med mine kunnskaper innen trådløst nettverk. Tidligere hadde jeg ingen signatur, og da ble det klaget av den grunn. _________________ Trond Enger - wlansupply.no [ Denne Melding var redigert av: mascot på 2002-09-24 13:11 ] Lenke til kommentar
talisar Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Klart:) jeg bare poengterer at regler er litt rare når man ikke kan reklamere på den måten du gjorde i selve body'en på innlegget, men når det er i signaturen er det helt godtatt, det var ikke ment som klaging mot deg:) Lenke til kommentar
talisar Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Klart:) jeg bare poengterer at regler er litt rare når man ikke kan reklamere på den måten du gjorde i selve body'en på innlegget, men når det er i signaturen er det helt godtatt, det var ikke ment som klaging mot deg:) Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 19:04, skrev sasja1972:Hei,Vi er 7 naboer som deler en linje. Og vi har trådløs forbindelse som strekker seg over 6-7 kilometer. Her er det riktignok fri sikt men du burde fint klare en km uten fri sikt. Vi bruker utstyr fra Cisco, Antennene er retningsbestemte. Kaller du folk som bor 6-7 km fra ditt hus for naboer ? Bor du i skogen ? Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg tenkte på strekninger som 10km+ Hvor stabilt er sånt på rundt 10km? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Det er mulighet til å kjøre WLAN godt over 10km. Bare å sette på større antenner. Eksempelvis 19dbi eller 21dbi grid. Post og teletilsynet er derimot ikke veldig glade for dette :smile: Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 heisan hva skal teletilsynet etc gjøre da. gi oss bøter eller komme å fjerne utstyret . anyway. syns i allefall det er fint at de faktisk kan få øya opp og faktisk se at det finnes like bra og billiger alternativer enn hva det de driver med. og at faktisk noen folk er villig til å betale de små kronene sine for å få dette tilbudet, og utnyttes seg av utstyr som faktisk tilbys på markedet i dag. så ja til WLAN gid fler kunen begynne å benytte seg av det og faktisk tilby fler slik. og en annen ting. hvorfor i alle dager drive å reagere her bare for at noen setter sin link/add/url her. er vel det samme det om den er postet rett eller satt i signatur. går jo får det samme. syns bare det er ganske tåpelig av andre å faktisk henge seg opp i det og svare på det i poster som faktisk ikke er angående spam eller feilaktige poster. eller å overhode slenge kommentarer i inn i mellom som også ikke har noe med temaet som diskuteres. slikt er bare tåpelig. er jo bare å la vær å lese det og overse det. det er jo bare smålig av noen å reagere på slikt helt unødvendig. la moderatorene ta seg av det. ellers virker det jo her som om det er mange wannabe moderatorer her. takk til alle som gjør ett fint arbeid her. dette er noe eg snappet opp, husker ikek hvem som skrev det. men poster det nu her. Intel or AMD - who cares?! Nvidia or ATI - who cares?! Windows or Linux - who cares?! It's about the experience. The technology. It's the journey, not the destination. There is no end point. No perfect buy. No perfect company. No perfect chip. Stop looking for your identity in a piece of hardware! Mvh Kriger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå