Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finns det en trådløs nettverk som når langt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med radio er det vel bare størrelsen på senderen som avgjør hvor langt det kan gå, men jeg vil tro at lommeboka vil stoppe deg fra et slikt prosjekt. Finnes forsåvidt ingen andre alternativ, når det er snakk om slike avstander.(hvis du da ikke setter opp mange baser mellom, men det blir altfor dyrt det også)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 19:04, skrev sasja1972:

Hei,

Vi er 7 naboer som deler en linje. Og vi har trådløs forbindelse som strekker seg over 6-7 kilometer. Her er det riktignok fri sikt men du burde fint klare en km uten fri sikt. Vi bruker utstyr fra Cisco, Antennene er retningsbestemte.

Hvordan har dere finangsiert dette nettet? Det burde jo vere forferdelig dyrt.

Lenke til kommentar

En p2p link?

Eksempel:

769 (PCI konverter)

869 (PC-card gold)

443 (Pigtial SMA)

521 (8m SMA kabel)

1233 (Cavity antenne)

-----

3835,- For én side. Samme på andre enden av linken.

Denne rekker ca 2-3 km.

Lengre rekkevidder kan også oppnås, dette var bare et eksempel.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan det blir gjort er det noen som syntes det er galt. På denne måten blir det i hvertfall ikke lagt noe skjul på hvor jeg kommer ifra. Da blir det i hvertfall ingen utspekulert snik-reklame.

Jeg prøver her å bidra med mine kunnskaper innen trådløst nettverk.

Tidligere hadde jeg ingen signatur, og da ble det klaget av den grunn.

Trond Enger

- wlansupply.no

[ Denne Melding var redigert av: mascot på 2002-09-24 13:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-18 19:04, skrev sasja1972:

Hei,

Vi er 7 naboer som deler en linje. Og vi har trådløs forbindelse som strekker seg over 6-7 kilometer. Her er det riktignok fri sikt men du burde fint klare en km uten fri sikt. Vi bruker utstyr fra Cisco, Antennene er retningsbestemte.

Kaller du folk som bor 6-7 km fra ditt hus for naboer ? Bor du i skogen ?

Lenke til kommentar

heisan

hva skal teletilsynet etc gjøre da. gi oss bøter eller komme å fjerne utstyret .

anyway.

syns i allefall det er fint at de faktisk kan få øya opp og faktisk se at det finnes like bra og billiger alternativer enn hva det de driver med. og at faktisk noen folk er villig til å betale de små kronene sine for å få dette tilbudet, og utnyttes seg av utstyr som faktisk tilbys på markedet i dag. så ja til WLAN gid fler kunen begynne å benytte seg av det og faktisk tilby fler slik.

og en annen ting. hvorfor i alle dager drive å reagere her bare for at noen setter sin link/add/url her. er vel det samme det om den er postet rett eller satt i signatur. går jo får det samme.

syns bare det er ganske tåpelig av andre å faktisk henge seg opp i det og svare på det i poster som faktisk ikke er angående spam eller feilaktige poster. eller å overhode slenge kommentarer i inn i mellom som også ikke har noe med temaet som diskuteres.

slikt er bare tåpelig. er jo bare å la vær å lese det og overse det.

det er jo bare smålig av noen å reagere på slikt helt unødvendig. la moderatorene ta seg av det. ellers virker det jo her som om det er mange wannabe moderatorer her.

takk til alle som gjør ett fint arbeid her.

dette er noe eg snappet opp, husker ikek hvem som skrev det. men poster det nu her.

Intel or AMD - who cares?! Nvidia or ATI - who cares?! Windows or Linux - who cares?! It's about the experience. The technology. It's the journey, not the destination. There is no end point. No perfect buy. No perfect company. No perfect chip. Stop looking for your identity in a piece of hardware!

Mvh Kriger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...