zero_talent Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har en bachelorgrad i internettdesign og media, og jobber f.t. med nettannonser for norske aviser. I utgangspunktet ønsket jeg en designrettet karriere, men nå er jeg ikke sikker lenger. Det virker som om det er langt flere jobber i kryssområdet it/design/kommunikasjon enn det er rene designjobber, og jeg er litt i villrede om hva jeg skal gjøre framover. Har tenkt å begynne på en mastergrad i løpet av de neste par årene, og vurderer både media/kommunikasjonsfag, it og design. Det jeg lurer på er: Hva tror folk lønner seg? Selv liker jeg meg som "webmonkey". Synes det er veldig greit å kunne litt av alt. Men det stenger jo endel muligheter også. Lenke til kommentar
pej Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Du gir en litt vag beskrivelse av hva som er viktigst for deg. Still deg selv dette spørsmålet: Hva ville du gjort på en daglig basis, hvis penger ikke lenger spilte noen rolle i livet ditt? Svaret ditt her burde gi deg en viss pekepinn rundt hvilket yrke som er rett for deg. Er du villig til å ta en jobb hvor du ikke trives i bytte mot en høy lønn? Ja, det er greit å kunne litt av alt, men det er bedre å ha en spesialitet. En arbeidsgiver som vil ha en programmerer vil ikke ansette en designer som kan "litt" programmering, og vice versa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå