Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gul bremelampe lyser, hva er galt?

Anbefalte innlegg

hei. da jeg startet bilen nettopp så jeg at en gul varselampe som lyste. har en audi a4 1.9tdi 2000mod. Selve lampen ser ut som et dekk med bremseklosser.

Er kun et par mnd. siden jeg sjekket bremseklossene og de var helt ok. var også på eu kontroll med bilen og da var det ingen anmerkninger.

Noen som kan hjelpe her? er veldig mye snø her i kristiansand nå om det kan spile noen rolle?

Tusen hjertelig for kjappe svar!! Må hente dama om 3 timer... :no:

Hun klikker hvis bremselampa lyser.. da tar hun heller bussen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bremseklosser er slitedeler, så om de var helt ok for en mnd siden betyr ikke det at de er helt ok i dag.

Sannsynligvis har du det samme som meg; slitasjevarsler som sier fra når det er på tide å skifte bremseklosser

5620637[/snapback]

Tusen takk for svar!!

Siden lampen ikke lyser rødt så er det vel mulig å kjøre noen få mil med bilen?

merker vel kanskje gradvis at bremsene tar mindre og mindre?

Har litt problem med å få den på rep. neste uke... :(

Lenke til kommentar
Det sitter vel slitasjevarsler på bremseklossene på disse bilene mener jeg. Er vel slitt eller brudd i ledningen/kontakta til klossen da. Husk at den indre klossen som regel er mer slitt enn den yttre slik at om du ser at den yttre er slitt så er antakelig den indre enda værre.

:)

Lenke til kommentar
Eller at du har glemt å fylle blinklysolje.. :)

5622432[/snapback]

:!:

Ontopic:

Brake Warning Light

The brake warning switch has been standard equipment since 1970, and is connected to the front and rear brake lines. It alerts the driver if either set of brakes is not working properly. When pressure in one of the lines is sharply reduced, pressure from the other side forces a piston to move. A plunger pin then drops into a groove in the piston, activating a switch that turns on a dashboard warning light.

Lenke til kommentar
Eller at du har glemt å fylle blinklysolje.. :)

5622432[/snapback]

:!:

Ontopic:

Brake Warning Light

The brake warning switch has been standard equipment since 1970, and is connected to the front and rear brake lines. It alerts the driver if either set of brakes is not working properly. When pressure in one of the lines is sharply reduced, pressure from the other side forces a piston to move. A plunger pin then drops into a groove in the piston, activating a switch that turns on a dashboard warning light.

5623097[/snapback]

Dette er dog ikke det samme som han spør om, det er varsellampa for bremseklossene som lyser hos han, og ikke bremsekretsene..

Lenke til kommentar

Slitasje varslere er som regel koblet til gods i den ene enden så går kablen ned til klossen og ut igjen til neste kloss og ut igjen og inn i instrumentet.Man kan da legge en jumperkabel mellom stikkene til klossene så skal lampen slukke.man kan enkelt med multimeter måle hvilken varsler som er defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...