Gå til innhold

Ny spillepc 10-12k

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle få meg en ny maskin til TESIV:Oblivion kommer ut, men er ikke helt sikker på hvilke komponenter den skal bestå av.

Hittil ser den sånn ut.

Regner med å overklokke litt, iallefall på prosessoren. Trenger jeg en annen kjøler enn boxed kjøleren da? En Thermaltake Big Typhoon kanskje? At pcen er stille er bare et pluss, men ikke kjempeviktig. Ellers så hadde jeg tenkt meg et 2.1 lyd system, men aner ikke hvilket jeg bør velge. Helst ikke noe kjempedyre greier. Utseende på kabinettet spiller ingen rolle, så lenge det ikke er direkte stygt. :p Tok bare den billigste og beste jeg kunne finne fort. Mus og skjerm har jeg fra før.

Endret av andy15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Men angående den CPU-kjøleren du linka til intelli-musa. Jeg sjekka Zalmans hjemmeside om hvilke hovedkort den kjøleren passer. Fant LANPARTY UT nF4 SLI-DR på lista, men ikke SLI-D som jeg hadde tenkt meg. Så vidt jeg kan se på spesifikasjonene til de to kortene her og her, er de eneste forskjellene at SLI-DR støtter raskere minne, og har flere S-ATA connectors. Fant et bilde av begge, og de ser jo nesten identiske ut. Kjøleren burde vel passe da?

EDIT: Vet at jeg mangler HK på lista, men prisguiden fungerer visst ikke nå.

Endret av andy15
Lenke til kommentar

Mulig jeg er blind, men ser ikke noe hovedkort i handle lista di. Siden du har satt opp Opty 165, trenger du rimelig høy HT for å en god klokk, da trenger du et hovedkort som går langt. På en hobbyklokk holder boxed vifta vanligvis.

Ang. rammen, går fint å bruke den, og klokke med den hvis du bruker divider. Mine brikker klarer 2-3-2-5 T1@ 235MHz, og klarer 245MHz T1 på slakkere timings.

Lenke til kommentar

Men angående det med minne. Er fremdeles litt usikker på hva jeg skal velge ... Noen andre som har noen forslag? Den eneste jeg finner noen erfaringer på i prisguiden av 2GB OCZ RAM er 2GB platinum serien, og der er det flere som sier at de ikke er særlig klokkbare. Noen andre enn mr_lf som har klart å få klokka de greit? Og er det noen som har noe erfaring med de brikkene nahojdat postet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...