Socraton Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg sitter på en Pacard Bell Easynote(book), og har siden i sommer slitt med at klokka nede i hjørnet går feil. Noen som har noe ide om hva som kan være galt? Nei, det er ikke bare å rette den, den går for sent hele tiden. Jeg har ikke på "adjust to internetserverclocktime" saken, og jeg vil helst ha en klokke jeg kan stole på uten internett. Jeg har levert pcen inn til elkjøp hvor jeg uheldigvis kjøpte den 3ganger nå, og ingen av gangene har de funnet feilen. PCen fryser av og til i noen sekunder (musikken stopper), og det virker som om klokka stopper for hver gang pcen fryser. Bare en teori jeg har though. Og jeg har formatert flere ganger, og har fullt oppdatert winxpsp2 og updates, clam antivirus og ifølge adaware helt fri for SPIONvare. Det er vel delvis min egen feil som kjøpte pcen på Elkjøp, men er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva problemet er? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Be de bytte batteri på hovedkortet... Angående det at PCen fryser så opplever jeg også det samme nå. Virker som det er skjermkortdriverene. Så hvilket kort og drivere bruker du? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har liten tro på at batteri er problemet. Klokka bruker batteriet bare når PC er slått av. Opplevde selv at klokka gikk feil på en Dell bærbar da den var ny, men det problemet forsvant av seg selv. Lenke til kommentar
Socraton Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har en Easynote H5 300 D (uh, temmelig sikker iallefall), og bruker de driverne som ligger på hjemmesiden av PB til den. Jeg misliker å bruke linux, men gjorde et tappert forsøk med liveCD av linux bare for å teste om det var hardware/software, og da virket det som klokka gikk rett. men hadde ikke på lyd da. Kan ikke garantere det heller. Tror nok det er noe softwaregreier jeg ikke har funnet utav:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå